جلیل عمادی روز یکشنبه در نشست خبری یادآور شد: برای استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان، با هماهنگی بازار گل و گیاه اصفهان نسبت به ساخت گلخانه ۲ هزار مترمربعی با اختصاص ۶۸۰ میلیون ریال در اردستان اقدام شد که در مرحله نخست بیش از ۱۰ هزار شاخه گل لیسیان توس پرورش داد.

وی با اشاره به اقدام‌ها برای تولید گیاهان دارویی سازگار با اقلیم این شهرستان مانند آویشن و مغربی افزود: امسال هم برای تغییر خاک و بهبود بازدهی، کاشت گل رزماری را داریم که خاصیت درمانی و دارویی دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان امکانات آزمایشگاهی مانند صنایع غذایی، کشاورزی، چوب و مصالح، جوشکاری، هیدرولیک، فیزیک و شیمی، برق و عمران را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تجهیزات جدید برای آنها خریداری می‌شود.

وی همچنین به امکاناتی مانند سالن ورزشی چند منظوره، کتابخانه تخصصی و رصدخانه اشاره کرد و گفت: مدرسه سما اردستان نیز جزو واحدهای موفق کشور است که توانسته در چند سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته باشد و امسال هم دوره متوسطه اول در آن راه‌اندازی می‌شود.

عمادی بیان کرد: برای ایجاد رشته پرستاری نیز با پیگیری نماینده اردستان در مجلس از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام و از امکانات بیمارستانی شهرستان بازدید شد.

وی اضافه کرد: هیات علمی نیز تعیین شده و موضوع در حال پیگیری است اما برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز باید از ظرفیت خیران منطقه استفاده کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردستان در ادامه مبنای اقتصاد دانش بنیان و رویکرد فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اردستان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: یکی از راه‌های اداره مستقل دانشگاه‌ها درآمدزایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی برای کاستن از اتکا به شهریه دانشجویی تا سقف ۲۰ درصد است.

 وی تشریح کرد: بر این اساسا درسال تحصیلی ۹۸- ۹۹ تسهیلات ویژه‌ای برای کمک به دانشجویان ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اردستان در نظر گرفته شده که شامل وام‌های کم‌بهره در دوره تحصیل و پس از تحصیل تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، بدون ضامن همراه با تخفیف مناسب و تقسیط شهریه است.

به گفته عمادی، دانشگاه آزاد اسلامی اردستان با حدود ۸۰۰ نفر دانشجو، ۲۴ رشته کاردانی و کارشناسی، ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکترا دارد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳



 


  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.