غفور راستین روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: روزهای تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) تمامی واحدهای اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان و اتاق‌های فرمان و مراکز فرماندهی عملیات به صورت ویژه آماده‌باش هستند.

وی افزود: در این روزها پایگاه‌های جاده‌ای از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با چراغ گردان روشن در حاشیه جاده‌ها مستقر می‌شوند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: پایگاه‌های شهری نیز در مسیرهای دسته‌های عزاداری و محل تجمع عزاداران مانند گلزارهای شهدا و امام‌زاده‌ها مستقر می‌شوند تا امکان دسترسی برای امدادرسانی به بیماران و مصدومان به راحتی فراهم باشد.

راستین خاطرنشان کرد:  تاسوعا و عاشورا در میدان امام (ره) شهر اصفهان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ دستگاه خودروی آمبولانس همراه با هشت نیروی امدادی اورژانس و در امام‌زاده زینبیه، شاه‌کرم و سیدمحمد خمینی‌شهر هرکدام یک دستگاه آمبولانس با ۲ نفر پرسنل به صورت ویژه مستقر می‌شوند.

وی تاکید کرد: در مسیر تردد عزاداران نیز اگربه استقرار واحد امدادی نیاز داشته باشد، به سرعت اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها نیز اورژانس‌های موتوری به صورت آماده‌باش قرار دارند.

راستین اضافه کرد: همچنین تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان شهید اشرفی و ۹ دی خمینی‌شهر در این ۲ روز به صورت ویژه آماده‌باش هستند.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

در زمان حاضر اورژانس پیش‌ بیمارستانی استان اصفهان از ظرفیت ۱۴۵ پایگاه شامل ۷۵ شهری، ۶۹ جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۵ اتاق فرمان و ۸۷۴ نفر نیروی انسانی برخوردار است.

/ ۷۱۳۵/۶۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.