دبیر برگزاری مجمع شیرخوارگان حسینی غرب اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این آمار بر اساس مرکزهای ثبت شده در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) است، درحالی‌که مردم ولایتمدار اصفهان در بسیاری از ورزشگاه‌ها، تکیه‌ها، حسینه‌ها، مرکزهای فرهنگی و مذهبی نسبت به برگزاری مراسمی مشابه اقدام کردند.

عباس تیموری افزود: سال‌های گذشته تنها برگزارکننده مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) در غرب اصفهان، ورزشگاه جروکان بود اما امسال در بیش از ۳۰ نقطه مراسم در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: این آیین‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و افزایش کمی و کیفی سالانه آن، ارادت مردم منطقه به مکتب اهل بیت (ع) را به نمایش می‌گذارد.

دبیر برگزاری مجمع شیرخوارگان حسینی غرب اصفهان، هدف از برگزاری این مراسم را نشان دادن مظلومیت حضرت امام حسین (ع) در دفاع از حق و شهادت طفل ۶ ماهه ایشان به دست دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، همچنین تربیت کودکان امروز به عنوان سربازان دوره ظهور عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان اظهارداشت: مادران این خردسالان در نذرنامه مراسم امسال درحالی‌که شیرخوارگان خود را در دست داشتند، با امام زمان (عج) پیمان بستند که تلاش خود را برای تربیت فرزندانشان به عنوان نذری برای سربازی در راه قیام حضرتش به کار گیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب بنیان خانواده و انحراف در تربیت نسل ها، گفت: برنامه هایی از این قبیل برنامه هایی نمادین است که می تواند نقطه شروعی برای خانوادها در راستای تربیت فرزندان خردسال خود با معیار و ملاک قرآنی و ولایی برای جامعه ای سالم و سربازی قیام حضرت مهدی (عج) باشد.

ذکر مصائب عاشورا و ستم‌های رفته بر حضرت امام حسین (ع) یارانشان در صحرای کربلا از جمله روایت نحوه شهادت علی‌اصغر، طفل ۶ ماهه ایشان از سوی مداحان اهل بیت (ع) از جمله بخش‌های این مراسم بود.

مراسم شیرخوارگان حسینی در بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه ایران همزمان با ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

۷۱۳۴/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.