به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم بیگی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال شکایت هایی که درخصوص وقوع سرقت در نقاط مختلف استان اصفهان به پلیس واصل شد، عملیاتی با هدف برخورد با عاملان این نوع سرقت ها به ویژه سرقت هایی که با زور و تهدید، منزل، خودرو و داخل خودرو انجام شده بود، طراحی و اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات اعضای ۱۰ باند بزرگ سرقت شنلسایی و ۲۵ سارق  با یک کار علمی، تخصصی و ضربتی دستگیر شدند که ۱۲ نفر از سارقان غیر بومی و از یک استان دیگر بودند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اعضای ۵ باند از این باندها علاوه بر اصفهان در ۴ استان دیگر کشور نیز فعالیت مجرمانه داشتند، گفت: خوشبختانه با ردیابی و پی جویی های هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مخفیگاه تمامی اعضای این باندها در استان های مختلف شناسایی و همه آن ها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان ۲۱ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان کشف شد، بیان داشت: همچنین ۳۰ دستگاه خودروی مسروقه نیز در این عملیات کشف شده است.

وی در ادامه به رفتار خشن اعضای باندی که در این عملیات دستگیر شدند، اشاره کرد و گفت: اعضای یکی از این باند ها که در زمینه سرقت خودرو فعال بود، بدنه و اطاق خودروهای مسروقه را با خودروهای تصادفی تلفیق و با مدارک خودروهای تصادفی به اصطلاح، سند نمره می کردند و به فروش می رساندند که با تلاش خستگی ناپذیر کارآگاهان تمامی خودروهایی که به فروش رفته و در دست خریداران فریب خورده بود کشف و به مالکان بازگردانده شدند.

سردار معصوم بیگی در ادامه امنیت مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: کسانی که با ایجاد رعب و وحشت به اموال مردم دستبرد زده و امنیت جامعه را برهم بزنند، بدانند از شمشیر عدالت پلیس و دستگاه قضا در امان نخواهند بود و ماموران ما با هوشمندی، اشرافیت و سرعت عمل بالای خود آنان را دستگیر و به دست قانون می سپارند.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون اعضای ۶۰ باند سرقت توسط ماموران پلیس اصفهان شناسایی و با آن ها برخوردهای قانونی صورت گرفته و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه نیز کشف و به مال باختگان مسترد شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، بر لزوم توسعه فرهنگ خودکنترلی و خود پلیسی در بین مردم تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی با سارقان صحبت می کنیم بیشتر آن ها می گویند خودروهایی را سرقت می کردند که فاقد تجهیزات ضد سرقت بوده و یا منازلی توسط آنان مورد سرقت قرار می گرفته که مجهز به دوربین، آژیر خطر، دزد گیر، نرده و سایر مؤلفه های پیشگیری از جرم نیست.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه نیروهای انتظامی به صورت شبانه روز و مجدانه در حال مبارزه با سارقان هستند اما لازم می دانم از مردم عزیز بخواهم که نکات پیشگیری از سرقت را رعایت و فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند تا بتوانیم با کمک یکدیگر جامعه امنی را رقم بزنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1251326
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.