ایوب درویشی روز چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر در اصفهان افزود: مردمی بودن، یکی از ویژگی‌های اقتصادِ مقاومتی است که تعاونی ها از بهترین جایگاه برای تحقق آن برخوردارند.

وی گفت: فرهنگِ کار جمعی در بین ما ضعیف است و تعاونی ها می‌توانند آسیب های کارهای جمعی را برطرف و با تمرین کار اقتصادی و جمعی، به توانمندی نیروها کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار داشت: هفته تعاون، فرصت خوبی برای پرداختن به برجستگی ها و توانمندی های تعاونی هاست.

نهم تا پانزدهم شهریور هر سال به‌عنوان "هفته تعاون" نامگذاری شده است.

به گفته وی، بخش تعاون یکی از پایه‌های اقتصاد کشور محسوب می شود اما در سال های پس از انقلاب برغم اعتقاد به این بخش، آنها نتوانستند رشد کنند و دستِ بالایی را در اقتصاد کشور داشته باشند.

درویشی ادامه داد: تعاونی ها با انعطاف و تعدد اعضای خود می توانند تولید ثروت و هم افزایی داشته باشند و اعتمادآفرینی را در جامعه افزایش دهند.

وی تصریح کرد: تامین مالی یکی از اصول مهم در عرصه فعالیت‌های اقتصادی است و ستاد تسهیل در استان هر هفته واحدهای مختلف را ارزیابی می کند و در باره تامین مالی، مسائل مالیاتی و بیمه ای آنها به جمع بندی و توافق می رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار داشت: وجود قوانینِ متعدد یکی از گرفتاری های نظام برنامه ریزی و اجرایی کشور است که البته در چارچوب همین مقررات، بسیاری از شرکت ها و تعاونی ها نیز به موفقیت رسیده اند.

وی با اشاره به اینکه امسال از محل تبصره ۱۸، تسهیلات خوبی به استان اختصاص داده شد، گفت: مدیران باید تا حد امکان و اختیار، مشکلات شرکت های تعاونی و واحدهای تولیدی را حل کنند.

درویشی ادامه داد: ظرفیت داخلی فراوانی در کشور وجود دارد و یکی از این ظرفیت‌ها استفاده از تبصره ۱۹ برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره دولتی است و دولت آمادگی کاملی برای واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی و تعاونی‌ها دارد.

وی گفت: جامعه و بخش اقتصادی کشور باید روز به روز بیشتر بخش تعاونی را باور کنند و به نقش و جایگاه بی بدیل آنها توجه ویژه ای داشته باشند.

چهاردهمین جشنواره استانی تجلیل از تعاونی‌های برتر همزمان با افتتاح ۸۸ طرح تعاونی در کشور، امروز در اصفهان برگزار شد.

تعاونی‌های استان اصفهان در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خدماتی، صنایع دستی و دانش بنیان با بیشترین سهم در دسته خدماتی فعالیت دارند.  
از میان ۹۵ هزار و ۸۲ تعاونی کشور، حدود ۳.۵ درصد از آنها به تعداد سه هزار و ۳۰۰ شرکت با ۸۰۰ هزار عضو و بیش از ۵۵ هزار نیروی کار، در استان اصفهان فعالیت دارند.

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.