محمدرضا ناظم زاده روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان که به ریاست استاندار اصفهان برگزار شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی را از حدود ۹ ماه گذشته شروع کرده ایم اما کمبود نیرو در مجموعه آموزش و پرورش استان وجوددارد.

وی گفت: تلاش می کنیم از طریق استفاده از نیروهای بازنشسته، شاغل، خرید خدمت، نیروهای پیش دبستانی و حق التدریسی بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم و امیدواریم روز اول مهر را طوری برگزار کنیم که هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم نباشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: نگران کیفیت کار آموزش و پرورش هستیم و باید به گونه ای عمل کنیم که خدشه ای به کیفیت کارهای آموزشی در مدارس وارد نشود یا این آسیب و خدشه به کمترین میزان خود برسد.

وی بیان کرد: راهکارهای دیگر از جمله جذب نیروی انسانی از دانشگاه فرهنگیان به مجموعه آموزش و پرورش را نیز مورد توجه قرار خواهیم داد و در مجموع ۸۶۷ نیرو را از این دانشگاه جذب می کنیم.

ناظم زاده اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۶ کمبود نیرو را هم از طریق فرستادن معاونان مدارس بر سر کلاس های درس و کم کردن پست های معاونت جبران خواهیم کرد و یکهزار و ۶۶۸ نیروی حق التدریسی، ۳۹۶ نیرو را از طریق برون سپاری برای کار و دانش و ۲۶۶ نیرو را هم بوسیله خرید خدمت جبران می کنیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مردم کمترین آسیب را ببینند لذا از تمام ظرفیت ها برای جبران کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و اعتبارات استفاده می کنیم. 

در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل خواهند کرد.  
پیش بینی می شود سال آینده ۶۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان شوند.  

۷۱۵۰/۶۰۲۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.