به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، اصغر عالمیان با اعلام این مطلب اظهار داشت: به علاوه تمام داوطلبان گروه های آموزشی مختلف می توانند همزمان در چندین گروه آموزشی ثبت نام کنند، مثلاً یک داوطلب می تواند هم در رشته های گروه علوم انسانی و هم در علوم ریاضی و فنی و هم در رشته های علوم تجربی، در چندین رشته بدون آزمون ثبت نام کند.

وی افزود: تمام علاقمندان و متقاضیان ادامه تحصیل که شرایط لازم را از نظر مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی داشته باشند، صرف نظر از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده باشند و اینکه، مجاز به انتخاب رشته شده و یا نشده باشند، می توانند در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام کنند.

امکان ثبت نام دیپلمه ها ولیسانسیه های تمام نظام های آموزشی

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)  بیان داشت: در پذیرش امسال، تمامی متقاضیان دارای دیپلمه نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سـالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهار ساله دبیرستان و همچنـین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند، می توانند رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاب و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه تفاوتی میان استانداردها و کیفیت آموزشی در دوره های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، گفت: پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون)، مبتنی بر محاسبه معدل کتبی دیپلم صورت می گیرد و پس از اتمام تحصیل در دانشگاه، در مدارک آنها کلمه «بدون آزمون» درج نمی گردد.

عالمیان اضافه کرد: از آنجا که پذیرش داوطلبان صـرفاً براسـاس سـوابق تحصیلی و بر اساس معدل کتبی دیپلم، صورت می پذیرد لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب اعم از ریاضی، تجربی، انسانی و .. با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد، درصد اعمـال معدل کتبی متفاوت خواهد بود و از ضرایب ۴/۵۱ ، ۱/۵۷ تا ۱۰۰ درصد متغیر خواهد بود که جزئیات این موضوع را داوطلبان می توانند در صفحه ۷ دفترچه راهنمای ثبت نام ملاحظه کنند.

وی درباره تفاوت های دو نظام آموزشی پاره وقت و تمام وقت گفت: میان دو نظام آموزشی تمام وقت و پاره وقت از نظر ماهیت هیچ تفاوتی نیست و سرفصل دروس آنها یکسان است و صرفا در نظام آموزشی پاره وقت، دانشجو می تواند تعداد واحد کمتری در هر نیمسال انتخاب کند و حداکثر سنوات مجاز تحصیل دوره های پاره وقت نسبت به تمام وقت بیشتر بوده و از نظر مدارک فارغ التحصیلی، ارزش مدرک تحصیلی هر دو نظام یکسان است.       

46              

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1248188
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.