مهدی خضری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود :بر اساس آخرین آمار ارسال شده از مرکز مدیریت راه های استان تردد در محورهای مواصلاتی منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد نشان می دهد.

وی گفت: پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان عمومی در این مدت در جاده‌های استان سفر کردند و تعداد سفرها هفت درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: همچنین ۲۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شد که در این زمینه یک میلیون و ۲۵۰ هزار برگ بارنامه هم صادر شد.

وی بیان کرد: پنج هزار خودرو در ناوگان حمل ونقل عمومی ، سفرهای تابستانی را بصورت شبانه‌روزی بر عهده دارند و میزان ترددها با توجه به پایان تعطیلات در سطح جاده های استان به شدت در حال افزایش است.

به گفته وی، دور دوم سفرهای تابستانی از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نظارت بر تردد رانندگان با ۱۰۵ دوربین ثبت تخلف فعال، انجام می شود.

وی ادامه داد: ۱۳۰ هزار تخلف در پنج ماهه ابتدایی امسال در جاد های استان به ثبت رسید که عاملی برای کنترل سرعت و کاهش تصادفات خواهد بود.

افتتاح ۶۹ پروژه حمل و نقل جاده ای اصفهان در هفته دولت

خضری همچنین از افتتاح ۶۹ پروژه در هفته دولت امسال خبر داد و اضافه کرد: برای بهره‌برداری از  این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال  هزینه شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در حوزه عمرانی خوب نیست و در تلاشیم تا با کمک و مساعدت‌های ملی و استانی بتوانیم بیشترین استفاده را از این اعتبارات داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اصفهان ادامه داد: مدیریت خوبی در زمینه روکش آسفالت گرم و آسفالت حفاظتی راه‌های استان شده و سال گذشته عملیات روکش آسفالت حفاظتی در ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های با ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه و ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های استان با ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه روکش آسفالت گرم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه لکه گیری و نگهداری راه‌ها تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و ایمنی جاده‌ها دارد خاطرنشان کرد: لکه گیری هندسی و غیر هندسی راه‌های استان بطول ۱۸۵ کیلومتر با ۵۰ میلیارد ریال انجام شد.

۱۰۹ نقطه حادثه خیز در جاده های اصفهان شناسایی شد

خضری از شناسایی ۱۰۹ نقطه حادثه خیز در این استان خبر داد و افزود: بر اساس شاخص‌های مد نظر وزارت راه و شهرسازی، از این تعداد ۶۷ نقطه مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفت و مقرر شد برای رفع آن از اعتبارات استانی و ملی استفاده شود.  

وی گفت:سال گذشته برنامه ریزی برای اصلاح و رفع کامل خطر از ۱۳ مورد از این نقاط که از نظر هندسی حادثه خیز تر بودند، انجام شد و بعضی از نقاط هم با استفاده از تابلو، علائم هشدار دهنده گاردریل و خط کشی ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت:برای از بین بردن برخی از این نقاط که در نقاط کوهستانی و کویری استان هم وجود دارد، اصلاح هندسی و تعریض جاده ها نیاز است.

۵۸ هزار راننده کامیون در اصفهان مشمول بیمه تکمیلی شدند

وی بیان کرد: بیمه تکمیلی رانندگان اقدام خوبی بود که سال گذشته در این استان ۵۸ هزار راننده در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر را در بر گرفت و امسال بطور مجدد تمدید شد و با شرایط بهتری خانواده‌های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

خضری خاطرنشان کرد: کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در حوزه برون شهری یکی از اهداف و برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای سال جاری است و سال گذشته بر اساس آمار پلیس راه و پزشکی قانونی حدود پنج درصد از تصادفات در حوزه برون و درون شهری کاهش پیدا کرد.

به گفته وی، استان اصفهان چهار راه مواصلاتی کشور محسوب می شود و واژگونی زیادی در این استان بر اثر یکنواختی جاده ها بویژه در ایام آخر هفته اتفاق می افتد که استراحت به موقع و کاهش سرعت خودروها تاثیر زیادی در کاهش واژگونی ناشی از خواب آلودگی و خستگی دارد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان تصریح کرد: ۹۲ نفر از فوتی های تصادفات جاده های سال گذشته به کودکان و نوجوانان اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه حفظ جان کودکان و نوجوانان از حفظ حقوق آنها اهمیت بیشتری دارد  اضافه کرد: ۱۹۲ مدرسه با ۱۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در حاشیه راه‌های استان قرار دارند که تحت پوشش آموزش‌های این اداره کل قرار دارند که تعداد تصادفات فوتی و جرحی بعد از ارائه آموزش ها به صفر رسیده است.   

میانگین سن ناوگان مینی بوس در اصفهان ۴۰ سال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: میانگین سن ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان ۱۰ سال است اما میانگین سن ناوگان مینی بوسی استان ۳۵ تا ۴۰ سال است که این وضعیت بسیار ضعیف و شکننده محسوب می شود.

وی ادامه داد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل باری استان هم ۱۵ تا ۲۰ سال در وضعیت خوبی قرار دارد.

خضری خاطرنشان کرد: افزایش شدید قیمت ها ناوگان حمل و نقل را زمین گیر کرده و تاثیر زیادی در نوسازی این ناوگان دارد و در زمان حاضر تسهیلات ویژه ای هم برای این امر از طرف دولت اختصاص داده نشده است.   

وی اضافه کرد:۱۰ درصد از لاستیک اختصاصی دولت به استان اصفهان اختصاص پیدا کرد و سال گذشته ۱۱۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان ناوگان حمل و نقل استان توزیع شد که با این اقدام بازار به تعادل رسید.

به گفته وی، برای کاهش تصادفات جاده‌ای مجموعه عواملی باید در کنار هم قرار گیرند و با هم همکاری داشته باشند که آموزش و فرهنگ سازی در خط مقدم کاهش تصادفات قرار می گیرد.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.  

/ ۰۲۲ / ۷۱۵۰ 

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.