محمد رضا عسکریان  روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: گردشگری به عنوان صنعت پیشرو در شهرستان سمیرم مطرح است اما بیشتر مکان‌ها و طبیعت‌گاه های آن در اختیار شهرداری‌هاست.

وی تاکید کرد: مشکل کلی و کهنه منطقه  نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌های این شهرستان و نبود یا ضعف زیرساخت‌های گردشگری است اما تلاش های خوبی در چند سال اخیر برای ساماندهی مناطق و طبیعت‌گاه های گردشگری انجام شده است.

 فرماندار سمیرم همچنین در باره فعالیت‌های انجام شده در هفته دولت امسال گفت: دستگاه «سی تی اسکن» یکی از نیازهای ضروری اصلی شهرستان است که تامین شده وبرای برای راه اندازی و نصب آن در بیمارستان حضرت سیدالشهدا(ع) ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود : احداث درمانگاه در جوار بیمارستان حضرت سیدالشهدا(ع) با ۴ میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست؛ پیشرفت احداث درمانگاه شهید مطهری ۷۰ درصد است و ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

وی در ادامه مجموع کارهای انجام شده دوسال گذشته در سمیرم را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: طرح‌های عمرانی، خدماتی و کشاورزی در این مدت با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام و اجراست.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه مهمترین طرح عمرانی شهرستان احداث جاده چهارخطه سمیرم به یاسوج است، اظهار داشت: اعتبار این پروژه ۱۰۴ میلیارد تومان است اما با نوسان قیمت‌ها این رقم به  ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

عسکریان خاطر نشان کرد: آسفالت جاده‌ها و معابر روستاهای بخش مرکزی، وردشت، پادنا و پادنای بزرگ سمیرم امسال و سال گذشته با اعتباری معادل میلیارد ریال انجام شده که در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه امسال وضعیت خوب آبی را شاهد بودیم، تصریح کرد: همچنان برای حفاری شبکه فاضلاب در دو محله قلعه و کوشک سمیرم مشکلاتی وجود دارد اما این شهرستان در بین ۱۸ شهری قرار گرفت که می‌توانند از اعتبارات ملی برای احداث شبکه جمع آوری فاضلاب استفاده کنند.

وی در ادامه  به احداث سدّ روستای شهید با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره آبی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود تخصیص آب به استان‌های یزد و فارس منتفی شود تا شهرستان و استان بتواند بطور کامل از این منبع بزرگ آبی بهره ببرند.

روکش آسفالت جاده روستای "دولت قرین" به طول سه و نیم کیلومتر، کلنگ زنی احداث مخزن آب روستاهای بخش وردشت در شمال سمیرم، روکش آسفالت کمربندی سمیرم به طول دو و نیم کیلومتر، آغاز به کار مجتمع رفاهی خدماتی باران در مسیر جاده سمیرم به یاسوج و همچنین سه اقامتگاه بوم گردی در شهرهای ونک، سمیرم و روستای ولدخانی از توابع بخش پادنا از جمله برنامه ها و طرح های ویژه هفته دولت بود که در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

شهرستان سمیرم  دارای ۱۸ هزار هکتار باغ، ۱۷ هزار هکتار زمین زراعی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مرتع و جنگل طبیعی است.

این شهرستان  در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج، واقع شده است.

۶۰۲۲ / ۷۱۴۷/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.