اکبر چیت‌ساز روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم با توجه به شرایط اقتصادی موجود، به خرید کالاهای ایرانی تولید شده در حوزه لوازم التحریر روی آورده‌اند ولی باید تاکید داشت که کیفیت اجناس ایرانی لوازم التحریر بسیار خوب و بالاست.

وی با اشاره به این که انواع لوازم التحریر به وفور در بازار اصفهان موجود است تصریح کرد: متاسفانه مدارس اصفهان در سال‌های اخیر به فروش لوازم التحریر در مدارس اقدام می کنند که این امر موجب کاهش فروش و مشکلات اقتصادی صنف لوازم التحریرفروشان اصفهان شده است.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریرفروشان اصفهان تاکید کرد: این مدارس اقلام مذکور را از فروشندگان اصفهانی تهیه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را از عمده فروشان بازار لوازم التحریر تهران تهیه می‌کنند.

وی به فروش کتب کمک آموزشی در مدارس اشاره کرد و اینگونه اقدام‌ها را در حالی دانست که اصل ۴۴ قانون اساسی کشور بر واگذاری امور سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی تاکید دارد.

چیت‌ساز از آموزش و پرورش خواست به موضوع فروش کتب کمک آموزشی و لوازم التحریر در مدارس رسیدگی کنند و در ادامه اظهار داشت: صنف کتاب و لوازم التحریر فروشان درصدد دریافت مجوز فروش کتب دوره دبستان از طریق صنف خود بودند ولی آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید توزیع و فروش کتب مقاطع تحصیلی دوره دوم متوسطه یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم را نیز از صنف ما گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید کتاب و لوازم التحریرفروشان تنها اجازه توزیع کتب مقاطع هفتم، هشتم و نهم را دارند که توزیع این کتاب‌های دوره اول متوسطه سال ۹۹ از طریق آموزش و پرورش انجام خواهد شد و در عمل دیگر توزیع کتب درسی در انحصار آموزش و پرورش درخواهد آمد.

رییس اتحادیه کتاب و لوازم التحریرفروشان اصفهان این اقدامات از سوی آموزش و پرورش را ظلم در حق فروشندگان لوازم التحریر و کتاب فروشان بیان کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش پیش از این فروش کتب کمک آموزشی توسط مدارس را غیرقانونی و قدغن اعلام کرده بود.

اتحادیه کتاب و لوازم التحریرفروشان اصفهان یکهزار و ۵۰۰ عضو خرده و عمده فروش دارد.

اکنون حدود ۸۵۰ هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار باب مدرسه در استان اصفهان به تحصیل مشغولند.
۷۱۳۵/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.