محمد سلطان حسینی روز دوشنبه در نشست اختتامیه کارگاه ملی امداد و نجات سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در محل مجتمع بهارستان اصفهان افزود: با توجه به پتاسیل سازمان های مردم نهاد جوانان، جانشینی اصفهان برای تهران در مدیریت بحران و ظرفیت های استان در خدمت رسانی در مواقع اضطرار امکان تشکیل شبکه امداد و نجات جوانان در این استان فراهم است.

وی بیان کرد: با موافقت وزارت ورزش و جوانان برای تشکیل این شبکه در اصفهان، همکاری بین نهادها و سازمان های متولی در استان جذب می شود تا این که با برنامه ریزی های جدید همه فعالیت های آموزشی و خدمت رسانی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور با محوریت این منطقه انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد: یکی از سیاست های این وزارتخانه ایجاد شبکه های به هم پیوسته در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در بین سازمان های مردم نهاد جوانان است که این حرکت به انسجام فعالیت ها کمک می کند.

وی اضافه کرد: فراگیری مفاهیم آموزشی در حوزه های مختلف مثل امداد و نجات به خدمت رسانی و رفع چالش های کشور کمک می کند که جوانان در این عرصه پیشتاز و موفق هستند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: آموزش و ارتقای دانش عمومی هزینه های آسیب اجتماعی را برای جامعه کاهش می دهد.

سید محسن سجاد در نشست اختتامیه کارگاه ملی امداد و نجات تشکل های مردم‌نهاد جوانان کشور در هتلی در اصفهان افزود: سرمایه گذاری در حوزه آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و خسارت های ناشی حوادث را کاهش می دهد.

وی بیان کرد: هزینه های حوادث طبیعی و مشکلات اجتماعی  کشور ناشی از بی توجهی به آموزش توانمندسازی و آگاهی بخشی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به تقش سازمان های مردم‌نهاد در گسترش فرهنگ آموزش و آگاهی بخشی خاطرنشان کرد: کاهش هزینه های خسارت ها و مشکلات به ایجاد یک دامنه مهم آموزشی برای گروه و اقشار مختلف است که سمن ها در این حوزه نقش کارآمدی دارند.

وی ادامه داد: آموزش مردم در خصوص امداد و نجات و آگاهی از نیازهای جامعه است که باید در این حوزه سرمایه گذاری و هزینه کرد.

۶۵ جوان عضو تشکل های مردم نهاد کشور مهارت های مدیریت بحران و امداد و نجات را به میزبانی اصفهان فراگرفتند که این دوره آموزشی از اول شهریورماه به مدت سه روز در شهر اصفهان با حضور اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان کشور که در کمک به سیل زدگان نوروز امسال فعال بودند برگزار شد.

در کشور ۲۷۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان تشکیل شده که ۲۰۰ باب آن در استان اصفهان فعالیت می کنند.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.