فریدون اله یاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای بهره برداری ۴۴ طرح در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری و  ۱۲ طرح در حوزه گردشگری  یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل یک هتل در آران و بیدگل، ۱۲ اقامتگاه سنتی با نجات بخشی خانه‌های تاریخی در شهر ابوزید آباد آران و بیدگل و روستای فوداز در نایین، شهر تودشک در شرق شهرستان و شهر اصفهان است.

اله یاری درباره طرح‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی با هدف توسعه متوازن گردشگری در استان فعال شدند و در هفته دولت نیز ۲۹ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های اصفهان ، سمیرم، خور و بیابانک و آران و بیدگل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته اله یاری همچنین یک محوطه گردشگری در شهرستان سمیرم  و یک منطقه نمونه گردشگری در شهرستان فریدون‌شهر  به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان اضافه کرد: با افتتاح این مجموعه ها هزار و ۵۷  تخت و ۳۸۶ اتاق به ظرفیت اقامت استان افزوده و برای ۲۶۵ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی گفت: امسال در هفته دولت با موافقت شورای صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی و با همت بخش خصوصی، هشت دفتر خدمات مسافرتی در اصفهان، کاشان و آران و بیدگل به بهره برداری می‌رسد.

اله یاری افزود: همچنین در هفته دولت امسال شاهد افتتاح یک مجتمع خدمات بین راهی در محور گردشگری شرق استان در شهرستان نایین و افتتاح سه سفره خانه سنتی در شهرستان های اصفهان و خمینی شهر هستیم.

وی تصریح کرد: برای طرح های گردشگری استان در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

اجرای ۱۶ طرح فرهنگی و هنری در حوزه صنایع دستی استان اصفهان اله یاری گفت: با برنامه ریزی حوزه معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، شاهد افتتاح چهار کارگاه صنایع دستی در شهرستان های خوانسار و تیران و کرون و برپایی ۱۰ نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان‌های اصفهان، نطنز ، کاشان ، فلاورجان و شاهین شهر و میمه خواهیم بود. وی اضافه کرد: برخی از این نمایشگاه‌ها همچون صنایع دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در جنب جشنواره‌های گردشگری بر پا می شود که نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی و بهره برداری فرهنگی مردم خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۲ بازارچه صنایع دستی در کاشان و فولادشهر از توابع شهرستان لنجان افتتاح می شود.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان، مزد آباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی است. 

این خطه دارای ۹۰ هتل و ۶۵ مهمانپذیر است که از این تعداد، ۵۷ هتل و ۳۰ مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد. همچنین در این استان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد. 

۶۰۲۲/ ۳۰۱۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.