ایوب درویشی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری اصفهان اظهارداشت: الکترونیکی شدن در گام نخست به سرعت و دقت بهتر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها می انجامد و در گام بعدی به تسهیل امور و رضایت بیشتر مردم را در پی دارد، اما نیاز است تا مسوولان یکپارچگی و فعالیت هدفمند را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: توسعه دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است و سابقه این دوران طولانی از دهه ۸۰ خورشیدی در کشورمان با تحولات اداری آغاز شد و پس از آن رفته رفته شکل گرفت.

معاون استاندار اصفهان  افزود: دولت تدبیر و امید در راستای افزایش دولت الکترونیک و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی همه دستگاه‌ها را مکلف به این موضوع کرده است و در مجموع سیاست‌های کلی کشور نیز به همراه مصوبات شورای عالی اداری و فضای مجازی بر محوریت افزایش فعالیت ها برای خدمات الکترونیکی و هوشمند تلاش می کند.

درویشی تصریح کرد: احیا و فعال کردن کارگروه توسعه دولت الکترونیک را مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا چهار جلسه اصلی و ۱۲ جلسه بر مبنای کمیته های تخصصی زیرمجموعه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی، آموزش، شناسایی فرآیندهای خدمات قابل الکترونیکی شدن، پیاده سازی استعلام‌های بین دستگاه‌ها از موارد مهم دولت الکترونیک به شمار می رود و استان اصفهان نیز به عنوان یکی از پیشتازان این مقوله تلاش می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان با بیان اینکه پیاده‌سازی استعلامات بین دستگاه‌ها برای رد و بدل کردن مکاتبات و کاهش آمد و شد از جمله موارد به اهمیت این به شمار می‌رود، گفت: این امر سهولت ارتباطات اداری با یکدیگر و همچنین با مردم را در پی دارد.

درویشی اظهارداشت: حوزه خدمات الکترونیک به کاهش هدررفت زمان مردم و افزایش بهره وری در کنار کاهش عبور و مرور و کمتر شدن شلوغی در اداره‌ها می انجامد و خدمات بهتری به صورت هدفمند به مردم ارائه خواهد شد.

وی از بخش خصوصی به عنوان یکی از محورهای اصلی الکترونیکی شدن نام برد و ادامه داد: در هر یک از طرح‌ها و برنامه‌ها و همچنین محتواها از بخش خصوصی و فعالان علمی و اقتصادی به طور ویژه استفاده می شود و در این راستا نظام صنفی رایانه‌ای خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کند.
معاون توسعه استانداری اصفهان با بیان اینکه امروز بهتر از دیروز را باید همواره مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: از تمام صاحبان ایده و شرکت ها دعوت می شود تا راهکارها و نظرات خود در راستای بهبود نظام اداری و کاهش کندی این عرصه ارائه کنند.

وی با اشاره به ساختار ناکارآمد و قوانین زیاد و فرایندهای اضافی به عنوان چالش های اصلی نظام اداری تصریح کرد: الکترونیکی شدن در کنار امنیت دولت الکترونیک، حفاظت از اطلاعات و انجام سامانه های هوشمند به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

درویشی به لزوم تحت پوشش قرار گرفتن تمامی روستاها به سامانه‌های ارتباطی تلفن و تلفن همراه اشاره کرد و گفت: پوشش ۲۵۰ روستای فاقد پوشش همراه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان افزود: کمیته شهر هوشمند ارتباط شهر و شهروند به صورت الکترونیک را دنبال می‌کند و شهرداری اصفهان در این راستا زیرساخت‌ها را آماده کرده تا بتوان خدمات بیشتری را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن به کاهش فساد منجر می‌شود، تصریح کرد: چنانچه سطح تماس و حضور خدمات گیرندگان با دستگاه‌ها کم شود می‌توان به به افزایش سلامت اداری و همچنین بهبود خدمات امیدوار بود.

درویشی به پلاک گذاری در شهر اشاره کرد و گفت: این طرح در ۷۰ درصد از استان اصفهان انجام شده و بقیه نیز تا ماه‌های آینده انجام می گیرد.

وی کمیته ارزیابی و توسعه منابع در استان را کارآمد خواند و ادامه داد: در اصفهان فعالیت‌های خوبی انجام شده است و دستگاه‌ها به این باور رسیدند که باید با هم افزایی در راستای الکترونیکی شدن تلاش کنند.
معاون توسعه مدیریت استانداری به آموزش و عادت دادن مردم به استفاده از خدمات الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: ایرانیان این آمادگی را دارند و باید موارد زیر ساختاری آن ایجاد و فرایندها به خوبی فراهم شود.

درویشی استفاده از نرم افزارهای هوشمند تلفن همراه را یکی دیگر از برنامه‌های این معاونت خواند و گفت: در این راستا برنامه موبایلی جلسات استانداری نیز تهیه شده است تا جلسات استان را به صورت هوشمند مدیریت کرد.

وی استفاده از شبکه‌ها و سخت افزارهای مورد اعتماد را ضروری عنوان کرد و افزود: در این ارتباط از خلاقیت بخش خصوصی استفاده می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان با اشاره به سفر چندی پیش جمشید انصاری معاون وزیر و رییس سازمان اداری و استخدامی به اصفهان گفت: شمار نیروی کار مورد نیاز در استان بررسی شده و جلسات مشترکی با این سازمان برگزار شد تا نیازهای استان از حیث نیروی انسانی به اطلاع تمامی وزارتخانه ها برسد.

درویشی با ذکر مثالی گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان حدود ۱۵ هزار نفر کسری نیرو دارد و بخشی از آن در چند ماه آینده و سال بعد جبران می شود.

۶۰۲۰/۶۰۲۲ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.