این تفاهم نامه با هدف تصویب و تشکیل شبکه پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت و تسهیل و گسترش همکاری های علمی در هر یک از هسته های پژوهشی موضوع محور مصوب این شبکه بین سه دانشگاه بزرگ و برتر استان اصفهان منعقد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مدت اجرای این تفاهم نامه سه سال است، اظهار داشت: این قرارداد با توجه به مطالعات صورت گرفته درباره شبکه های پژوهشی بین رشته ای در دانشگاه های پیشرو و برتر و نیاز به بکارگیری نیروهای دارای تخصص های متنوع از دانشگاه های مختلف برای حل مسائل بخش سلامت و توسعه ارتباطات بین بخشی و به اشتراک گذاری سرمایه های بین دانشگاه ها به امضای طرفین رسید.

طاهره چنگیز با بیان اینکه این پژوهش های بین رشته ای می تواند در رشته های مختلف علوم پزشکی، علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی، فنی مهندسی و علوم پایه باشد، افزود: رشته ها و دانشکده های مرتبط با آنها در دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان فعال است به همین دلیل می توان با ایجاد یک شبکه سازمان یافته و تسهیل شده پژوهش های بین رشته ای را با سرعت و جهت گیری مناسب اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم نامه، شوراهای عالی و راهبری شبکه پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت متشکل از رییسان، معاونان پژوهشی و فناوری و اعضای هیات علمی این دانشگاه ها تشکیل می شود، گفت: نحوه تشکیل و حمایت از هسته های پژوهشی و فناوری موضوع محور و اعطای پژوهانه و انجام فعالیت های علمی توسط این شوراها تعیین می شود.

چنگیز با تاکید بر اهمیت همکاری بین دانشگاهی برای رشد و اعتلای علم و فناوری استان و کشور، تصریح کرد: سلامت، بخش بسیار گسترده ای دارد به طوریکه از مسائل اجتماعی تا فناوری و هنر را در برمی گیرد بنابراین انجام پژوهش های بین رشته ای کمک بسیاری به حل مشکلات و مسائل موجود و ارائه راهکار می کند. 

شبکه پژوهش های بین رشته ای در حوزه سلامت، یک مرکز مجازی بر پایه مجموعه ای از ساز و کارها، قوانین تسهیل گر و حمایت های ویژه برای محققان اصلی دانشگاه هاست که به منظور کمک به توسعه فعالیت های بین رشته ای در حوزه سلامت با موضوع های مشخص و هدفمند فعالیت می کند.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با حدود ۲۸۰ هزار دانشجو و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی است.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است. دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است. 
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است. این دانشگاه با داشتن ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است. 

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.