حجت الاسلام حسن دهشیری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: افراد سالخورده باید جای خود را به جوانان خوش‌فکر و توانمند بدهند تا جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به این مکان‌های مقدس را موجب شوند.

وی افزود: برخورد نامناسب دست‌اندرکاران مسجدها می‌تواند منجر به دوری قشر جوان و دیگر افراد از این مکان‌ها شده و در مقابل نگاهی مهربانانه و برخوردی عطوفت آمیز رونق مسجد را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اردستان بیان کرد: افرادی مانند امام جماعت، موذن، خادم و هیات امنا نقش موثری در رونق مسجد دارند و می‌توانند با برخورد لطیف، مهربانانه و خوب افراد را جذب کنند.

وی اضافه کرد: مسجد در گذشته با رونق بسیار کاربردهای فراوان و عام‌المنفعه زیادی داشته و اکنون نیز با میزبانی پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های تبلیغی و فرهنگی هنری فعالیت‌ها ادامه دارد.

به گفته دهشیری، شهرستان اردستان افزون بر ۲۰۰ مسجد کوچک و بزرگ فعال دارد که در ۱۰ مسجد شهر اردستان نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی با اشاره به مناسبت ۲۱ اوت، روز جهانی مسجد یادآور شد: صهیونیست‌ها سی‌ام مرداد ۱۳۴۸ شمسی اقدام به آتش زدن مسجد الاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان کردند که این تاریخ با نام روز جهانی مسجد ثبت شد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳


 


                                 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.