مهدی قربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج کتاب‌خوانی و نهادینه کردن این فرهنگ در بین کودکان و نوجوانان افزود: کانون برای جذب، تشویق و ترغیب اعضا به مطالعه به روش های خلاقانه می پردازد.

وی اظهار داشت: بر این اساس مربیان کانون پرورش فکری در تلاش هستند تا کتاب های مورد علاقه کودکان و نوجوانان را به صورت داستان سرایی و با مهارت خاص خوانده و زمینه را برای رونق مطالعه کتاب و کتابخوانی در افراد ایجاد کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان بیان کرد : کتابداران کانون با ابزارهای دیداری، بازی های جذاب و خلاقانه و کتاب هایی با صفحه آرایی ابتکاری به تشویق و ترغیب اعضای کودک و نوجوان به سمت گرایش به مطالعه می پردازند.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را جزو با سابقه ترین دستگاه هایی برشمرد که در حوزه کودک و نوجوان بطور تخصصی در حال فعالیت است و بر این اساس بدنبال پرکردن تمامی نیازها و خلاهای موجود در جامعه در زمینه کودک و نوجوان است.

قربانی یادآور شد: همچنین مربیان کانون نقش مهمی در تقویت توانایی کودکان و نوجوانان در هنر، ارائه نمایش و پاسخ های خلاق آنها به مشکلات دارند و موجب بروز خلاقیت و تقویت پیشرفت ذهنی آنها می شوند.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به لحاظ تعداد مراکز تحت پوشش رتبه اول کشوری را دارد و بیشترین تعداد مراکز تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان با بیش از ۶۰ مرکز در حال فعالیت هستند.

این مسوول با تاکید به این که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چهار بخش تقسیم می شوند، بیان کرد : مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مراکز ثابت، سیار روستایی و شهری، فراگیر و مراکز پستی تقسیم می شوند.   

 وی، سن مخاطبان کانون را کودکان و نوجوانان۶ تا ۱۶ سال ذکر و اضافه کرد : فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منحصر به فصل تابستان نیست و این فعالیت ها و ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی در طول سال ادامه دارد.

قربانی با اشاره به محور فعالیت های کانون در بخش فرهنگی گفت: محور فعالیت ها در این بخش شامل، کتاب و کتاب خوانی، قصه گویی، کارگاه خلاقیت و کارگاه فرهنگی است که هر ساله با استقبال خوب مراجعه کنندگان مواجه است.

اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان دارای ۶۱ مرکز و ۱۲۰ هزار نفر عضو است که ۱۳ مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.‏

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.