قدرت اله نوروزی دوشنبه شب در آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان در باغ غدیر این شهر افزود : تقارن این جشنواره با به شب عید غدیر برکتی برای این جشنواره بین المللی است.
وی ادامه داد: این جشنواره می تواند سرمایه بزرگی باشد برای اعتلای ایران فردا باشد.
شهردار اصفهان با بیان این که فلسفه جشنواره ها ایجاد شور و نشاط در جامعه است، اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره منحصر به فرد در ایران و منطقه، نگاره های معصومانه کودکان را به کمک بطلبد.
نوروزی اطهارداشت: حضور هر کدام از شما کودکان در قابی درخشش برای آینده است زیرا شما آینده سازان پرچمداران  امروز و سرمایه های فردا هستید.
وی خاطرنشان کرد :  خوشحالیم که سی دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان را با دائمی شدن آن در  اصفهان برگزار کنیم و امیدوارم هنرمندان  بتوانند با نمایش گذاشتن هنرهای خود در راستای اصلاح امور و هدایت جوانان و کسانی که نیازمند هشدار دهنده حضوری موثر داشته باشند.
شهردار اصفهان ادامه داد : امشب شب مهمی چون عید غدیر است و شب افتتاح سی و دومین جشنواره ای است  که می خواهیم با آن امید را به جوانان تزریق کنیم.
وی تاکید کرد : ما می خواهیم فضایی  ایجاد کنیم که آینده  سازان بتوانند با هنرنمایی هنرمندان نقش اثر بخشی پیدا کنند.
به گفته نوروزی شما کوددکان و نوجوانان جمع شدید تا میدان را برای شور و نشاط فراهم کنید که لازمه فکری جامعه است.
وی در پایان با تشکر از کودکان و نوجوانان اصفهان،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه سینمایی ارشاد و  دبیر جشنواره و همچنین مجموعه شهرداری گفت: این مجموعه ها با وحدت برنامه ریزی کردند تا اینگونه زیبا این همراهی به رخ جهان کشیده شود.
وی ابراز امیدواری کرد هر شب ایران اینچنین شاد و هر روز آن اینچنین سرزنده باشد.

به گزارش ایرنا، در ابتدای این آیین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.
طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است. 

 بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

۶۰۲۶// ۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.