کتاب " گنجینه ایثار ۲ " شامل ۱۹۶ صفحه به همت امور ایثارگران و روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان در ۱۸ ماه گذشته تدوین و تهیه شد و حاوی زندگینامه و خاطرات حدود ۳۰ نفر از آزادگان انقلاب اسلامی صنعت برق استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان روز دوشنبه در آیین رونمایی این کتاب در محل این شرکت گفت: حدود ۳۰ نفر از همکاران صنعت برق اصفهان و چهارمحال و بختیاری از آزادگان هستند که شامل ۲ نفر آزاده از دوران طاغوت پهلوی، سه نفر از استان چهارمحال و بختیاری، ۹ نفر از شرکت توزیع برق استان اصفهان، سه نفر از شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، یک نفر از نیروگاه اصفهان و ۱۰ نفر از برق منطقه ای اصفهان می باشند.

رسول موسی رضایی با بیان اینکه کتاب گنجینه ایثار ۲ با هدف مکتوب کردن خاطرات آزادگان تدوین و تهیه شد، افزود: پیش از این کتاب گنجینه ایثار ۱ درباره زندگینامه و خاطرات شهیدان صنعت برق اصفهان منتشر شده است.

وی همچنین با اشاره به عید غدیر خم اظهار داشت: برای مکتبی که بنیانگذار آن پیامبر اسلام بود باید جانشینی معرفی می شد تا بتواند این رسالت را ادامه دهد هرچند برخی در آن شبهه ایجاد کردند که اگر این کار نمی شد امروز شاهد برخی اختلاف ها در جامعه اسلامی نبودیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان به کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نیز اشاره و اضافه کرد: مرحوم مصدق از ملی شدن صنعت نفت ایران دفاع کرد و دست استعمارگران از آن کوتاه شد اما منفعت طلبی قدرت های بزرگ باعث شد تا این کار بزرگ در مسیر انحرافی قرا بگیرد و با وقوع کودتا، دولت مصدق سقوط کرد.

موسی رضایی با بیان اینکه امروز نیز در شرایطی مشابه ۶۰ سال گذشته قرار داریم، خاطرنشان کرد: امروز نیز با تشدید تحریم ها و فشارهای امریکا، نفت کشورمان خریداری نمی شود و کشتی ایران را در مدیترانه متوقف می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: اقتدار امروز ملت و نیروهای مسلح کشورمان، نتیجه استقامت و صبر آزادگان و ایثارگران و خانواده های آنها و خون شهداست.

سردار مجتبی شیروانیان افزود: در واقع این آزادگان ما بودند که با مقاومت و ایستادگی خود، دشمن و بعثی ها را به اسارت گرفت بودند.

وی با بیان اینکه امروز کشورمان به حدی از اقتدار رسیده است که پهپاد امریکایی را سرنگون می کند، اظهار داشت: پس از اینکه کشتی کشورمان در آب های بین المللی توسط انگلیس توقیف شد، صبر و استقامت ما باعث شد که آنها با خفت و خواری از کار خود پشیمان شوند و رزمندگان ما کشتی انگلیسی که قوانین بین الملل را رعایت نکرد را متوقف کردند و هیمنه امریکا و انگلیس فرو ریخت.

سردار شیروانیان با تاکید بر اینکه امروز ملت ما سربلندتر از همیشه در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستاده است، تصریح کرد: آنها فکر می کردند می توانند با تحریم ها ما را شکست دهند اما مردم ما با الگو گرفتن از شهدا، ایثارگران و آزادگان در برابر آنها استقامت کردند.

یک استاد اخلاق در این آیین با تاکید بر اینکه دین اسلام با شادی، ورزش و تفریح سالم موافق است، گفت: ما با ولنگاری و ابتذال مخالفیم و نباید به گونه ای در جامعه رفتار کنیم که فرزندان ما تصور کنند، افرادی غمگین هستیم.

حجت الاسلام گنجی با اشاره به اینکه برخی رفتارها باعث شده است تا عده ای تصور کنند ما با شادی مخالفیم، افزود: ما تا حدی نیز مقصر هستیم زیرا عزاداری ها از شادی ها غلیظ تر است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه ما شخص پرست نیستیم، تصریح کرد: محبت به امام علی(ع) یعنی عشق به فتوت، مردانگی، عدالت طلبی و وفاداری.

گنجی با اشاره به اینکه غدیر، تدبیر خدا برای رهبری پس از پیامبر است، گفت: غدیر ارائه الگوی کامل از انسانی است که خدا می خواست تربیت کند و ما در این روز به دنبال سبک شناسی امام علی (ع) هستیم.

در این آیین از آزادگان صنعت برق اصفهان و چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

استان اصفهان در دفاع مقدس علاوه بر ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقودالاثر، ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.