رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر منطقه انتظامی اردستان روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: بر اساس داده‌های موجود تریاک هنوز بیشترین میزان مصرف را در بین دیگر مخدرها دارد.

سرگرد محسن زائری بدون اشاره به میزان مصرف بیان کرد: هروئین، شاه دانه، گل، حشیش و شیشه در رده‌های بعدی مصرف قرار دارند و در این میان ماده مخدر کراک از بین جامعه معتادان اردستان حذف شده است.

وی اضافه کرد: روند مصرف شیشه و هروئین در شهرستان اردستان رو به افزایش بوده که باید در این زمینه تدابیر پیشگیرانه و فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی افزایش یابد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر اردستان همچنین تصریح کرد: مصرف شاهدانه در بین خانواده‌ها رواج پیدا کرده؛ بیشترین علت اعتیاد منطقه خانوادگی و آلوده بودن سرپرست خانواده است که فرزندان را نیز درگیر می‌کند.

زائری با بیان اینکه اداره بهزیستی در زمینه پیشگیری و درمان بالاترین رتبه را در بین دیگر دستگاه‌های شهرستان اردستان دارد، افزود: باید جنبه تبلیغاتی درمان را گسترش داده و مسوولان امر تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.

بر اساس آخرین آمارهای انتشار یافته، یکهزار و ۹۰۰ نفر از جمله ۱۰۰ نفر زن به دلیل بیماری اعتیاد در بهزیستی اردستان دارای پرونده بوده و یک مرکز مشاوره، متادون درمانی، کمپ ترک اعتیاد و نمایندگی کنگره ۶۰ در بحث پیشگیری و درمان در این شهرستان فعال هستند.

ماموران انتظامی اردستان از ابتدای سال‌جاری تا کنون موفق به کشف و ضبط بیش از یک تن انواع مواد مخدر در این شهرستان شدند.

اردستان با جمعیت افزون‌بر ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.