غلامعلی زاهدی روز دوشنبه در حاشیه  آیین استقبال از اولین گروه حجاج اصفهان در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در همین حال اقدام های لازم بهداشتی برای بازگشت حجاج به استان انجام شد و حجاج پس از ورود به فرودگاه مورد آزمایش های پزشکی قرار می گیرند. 

وی با اشاره به این که عملیات بازگشت حجاج اصفهان از امروز تا ۱۶ شهریور انجام خواهد شد، بیان کرد: همه پروازها توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام می شود و طی هماهنگی های انجام شده با این شرکت پروازهای حجاج به اصفهان بدون تاخیر انجام خواهد شد. 

از استان اصفهان ۶ هزار و ۷۶۲ نفر زائر در قالب ۴۷ کاروان به حج اعزام شدند که از این تعداد سه هزار و ۷۹۱ نفر را زائرین زن به خود اختصاص دادند.

 امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی در قالب ۵۷۵ کاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی راهی عربستان شدند.

همچنین مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان درباره اقدام های انجام شده توسط این اداره کل برای زائران اربعین حسینی گفت: تاکنون جزئیات چگونگی اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی به ما اعلام نشده است اما طبق سال های قبل متقاضیان و علاقه مندان به شرکت در این مراسم باید در سایت سماح نام نویسی کنند. 

وی با اشاره به اینکه روادید بین ایران و عراق لغو شده است، افزود: امسال از زائران اربعین حسینی تنها هزینه های مربوط به بیمه دریافت خواهد شد. 

زاهدی اضافه کرد: براساس اعلام سازمان حج و زیارت با توجه به توافق به عمل آمده بین جمهوری اسلامی ایران و عراق زائران می توانند از ۱۹ شهریور (دهم محرم ) تا هفتم آبان (۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین حسینی وارد عراق شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان نام نویسی در سامانه سماح را الزامی دانست و تاکید کرد: بنابر اعلام سازمان حج و زیارت درگاه اینترنتی سماح برای ثبت نام در اربعین از روز اول شهریور  به روی کاربران گشوده می شود.

سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر از مردم اصفهان در پیاده روی اربعین حسینی (ع) شرکت کردند. 

در استان اصفهان ۲۰۵ دفتر زیارتی فعال وجود دارد.   

۲۰۹۳ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.