نعمت‌الله اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : توسعه قطار شهری، تجهیز بیمارستان ها و توسعه بخش پژوهشی شهرک علمی و تحقیقاتی  از جمله این پروژه های ملی استان در سال جاری هستند.
وی بیان کرد: علاوه بر این طرح های ملی  ۳۶ پروژه استانی با اعتباری بالغ بر هزار ۸۷۳ میلیارد ریال و ۲۹ پروژه اجرایی مشترک بین دولت و بخش خصوصی  پیش بینی شد که عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان ساختمان سد و تونل سوم کوهرنگ و تونل چشمه‌لنگان را جز مهمترین پروژه های استانی اعلام و اضافه کرد: پروژه های مشارکتی در حوزه حمل‌ و نقل، بناهای تاریخی و میراث فرهنگی، توسعه منابع آب، بیمارستانی و ورزشی است.

وی تصریح کرد : دولت به دنبال واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی و تعاونی هاست که این اقدام بر اساس تبصره ۱۹ بودجه امسال انجام می شود.

اکبری از رشد درآمد و بودجه سال ۹۸ استان اصفهان خبر داد و گفت: درآمدهای غیرنفتی استان تا پایان امسال به ۸۴ هزار میلیارد ریال می رسد که این اعتبار در مقایسه با سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گفته وی دولت در برنامه بودجه سال ۹۸ به استان اصفهان اعتباری بالغ بر ۱۱۷۹۱ هزار میلیارد ریال اختصاص داد که این اعتبار نیز نسبت به سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ۱۸ طرح خدماتی و عمرانی امسال مورد مطالعه قرار می گیرد تا اینکه پس از انجام این فرآیند عملیاتی آن مصوب و اجرایی شود.

لایجه بودجه ۹۸ از حیث کل منابع بودجه بالغ بر ۱۷۰۳.۲ هزار میلیارد تومان است به‌ طور کلی منابع بودجه از دو محل قابل تحصیل است.

درآمدهای بودجه عمومی و درآمدهای شرکت‌ های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی. درآمدهای بودجه عمومی خود از دو محل «منابع عمومی» و درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی به دست می‌آید. درآمد حاصل از مالیات، گمرک، فروش نفت و انتشار اوراق ذیل منابع عمومی دولت قرار می‌گیرند. در قانون بودجه ۹۷، منابع کل بوجه معادل ۱۲۲۳.۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. در نتیجه در لایحه بودجه سال آتی، حجم بودجه به میزان ۳۹.۲ درصد منبسط شده است.

بررسی‌ها حاکی از این است که بیشترین انبساط در درآمد شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی و بانک‌ها و کمترین انبساط در منابع عمومی دولت رخ داده است.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.