فرماندار اردستان گفت: همه باید برای رفع موانع ازدواج جوانان تلاش کنیم و مشکلات و موانع این موضوع که در آینده کشور تأثیرگذار است را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان حمیدرضا تأملی عصر روز گذشته دوشنبه در جشن ازدواج در پاک بوستان اردستان، اظهار کرد: برگزاری این‌گونه مراسم‌ها یک اقدام نمادین در راستای سنت حسنه ازدواج است که ما امروز بیش از هر زمانی نیاز به ترویج و تأکید این موضوع داریم. نشاط اجتماعی در همه ابعاد زندگی جامعه نمود پیدا می‌کند و برگزاری چنین برنامه‌هایی که با شادی و مسائل کارشناسی همراه است می‌تواند کمک شایانی به افزایش نشاط اجتماعی کند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در بحث آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود منجر به کمرنگ شدن ازدواج در جامعه شده است، افزود: در سال‌های اخیر افزایش سن ازدواج جوانان گریبان گیر خانواده‌ها شده و ازدواج و تشکیل خانواده را به یک معضل اجتماعی جدی مبدل کرده است. علاوه بر مشکل بالا رفتن سن ازدواج و ایجاد شکاف و فاصله سنی میان فرزندان و والدین بدون شک هر اندازه موانع پیش روی ازدواج جوانان زیاد باشد و ازدواج جوانان به تعویق بیفتد، تأثیرات منفی آن دامن جامعه را خواهد گرفت.

فرماندار اردستان اضافه کرد: وظیفه خود می‌دانیم که در قالب کارکردهای ازدواج، موانع و مشکلات ازدواج را که در تحقق ازدواج به هنگام و آسان و پایدار است محقق کنیم که یکی از آن موانع موضوعات فرهنگی است که برگزاری جشن‌های این‌چنینی در پاسداشت این سنت حسنه است.

تأملی با بیان اینکه ساختار جمعیتی کشور نشان می‌دهد که به سمت سالمندی حرکت می‌کند، گفت: بر اساس برآوردهایی که انجام شده در سی سال آینده حدود 30 درصد کل جمعیت کشور را سالمندان بالای 60 سال تشکیل خواهند داد. برای حفظ جمعیت کشور که در واقع موتور مولد جامعه هستند نیازمندیم به موضوع ازدواج بپردازیم. همه باید برای رفع موانع ازدواج جوانان تلاش کنیم و مشکلات و موانع این موضوع که در آینده کشور تأثیرگذار است را برطرف کنیم.

وی تأکید کرد: امروز به همان مقدار که متولی امنیت، معیشت، موانع اقتصاد و نظام سلامت و بهداشتی مردم هستیم به همان اندازه باید متولی ایجاد نشاط اجتماعی شهروندان نیز باشیم. قطعاً هر دستگاهی بخواهد در بخش نشاط اجتماعی و شادی مردم فعالیت داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم. مردم که در روزهای سخت و تحریم در کنار مسئولین بودند پس مسئولین هم وظیفه دارند در روزهای شاد مردم در کنار آن‌ها باشند.

کد خبرنگار: 13095


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.