سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترافیک سنگین معابر و خیابانهای اصفهان ناشی از حجم استفاده بی رویه از خودروهای شخصی و تک سرنشین است.

وی تصریح کرد: وضعیت ترافیک کلانشهر اصفهان با توجه به موقعیت های مختلف، متفاوت است و توسعه نیافتن ناوگان حمل و نقل عمومی به اندازه کافی از جمله دلایل استفاده بی رویه از خودروهای شخصی و تک سرنشین محسوب می شود.

به گفته وی  ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر اصفهان نسبت به گذشته از ظرفیت بهتری برخوردار است اما شهروندان باید در راستای توسعه فرهنگ ترافیک و روان سازی آن بهره برداری بیشتر از حمل و نقل عمومی، مترو، اتوبوس، بی آر تی و تاکسی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان اظهار داشت: پلیس و سازمانهای مرتبط هم نسبت به روان سازی ترافیک بی تفاوت نیستند و با استفاده از سیستم های هوشمند با کمک شهرداری از جمله خودروهای ثبت تخلف ساکن، استفاده از دوربین های ثبت تخلف، دوربین های نظارتی و استفاده از تلفن های پلیس همراه و خودروهای پلیس نامحسوس در بزرگراه ها با تخلفات منجر به ترافیک، راه بندان و سد معبر برخورد می کنند.

وی بیان کرد: هر کدام از خودروهای ثبت تخلفات معادل ۱۰ نفر از نیروهای پلیس نسبت به اعمال قانون تخلفات دوبله، توقف در ایستگاههای اتوبوس و سد معبر اقدام می کنند.

چلمقانی با بیان این که بسیاری از مردم اطلاع کافی از عملکرد سامانه های هوشمند پلیس ندارند، تصریح کرد: اطلاع رسانی کافی در مورد ثبت تخلفات سامانه های هوشمند به شهروندان ارائه نشده و رسانه ها باید نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی بیشتر مردم در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و رانندگان باید نسبت به فعال کردن شماره تلفن همراه خود در سیستم شماره گذاری پلیس اقدام کنند تا همزمان با اعمال قانون توسط پلیس و سامانه های هوشمند، پیامک برای راننده ارسال شود و از عملکرد خود مطلع شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کلانشهر اصفهان سکونت دارند و نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو و یک میلیون موتورسیکلت در این شهر تردد می کنند.

وی بیان کرد:تعداد خودروها و افرادی که در اصفهان گواهینامه دریافت کردند در یک پروسه ۱۰ ساله به ترتیب چهار و ۲ و نیم برابر شده اما معابر و خیابانها به همان نسبت رشد پیدا نکرده است.

چلمقانی اضافه کرد: البته قرار نیست که خیابانها و معابر به نسبت افزایش تعداد خودروها رشد کند بلکه باید فرهنگ استفاده از خودرو و ترافیک توسعه پیدا کند.

وی افزود: فرهنگ ترافیک به معنی استفاده حداقلی از خودروهای شخصی و تک سرنشین و استفاده از از ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوس، مترو توسط شهروندان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان گفت: استفاده نادرست از خودرو در کلانشهرها،  ایجاد ترافیک سنگین، آلودگی های صوتی و زیست محیطی را بهمراه دارد که به هیچ وجه امکان جبران آنها وجود ندارد.

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.