طرح بازیافت سرد آسفالت که به صورت درجا و با دستگاهی سیار اجرا می‌شود شامل عملیات کندن، شخم زدن، تراشیدن و خرد کردن مصالح لایه بالایی آسفالت بدون آسیب به زیرسازی است که پس از فراوری دوباره و اختلاط با مواد قیری، در سطح  پخش و متراکم می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردستان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هزینه اجرای این طرح در ۲۰ کیلومتر از جاده ۹۷ کیلومتری اردستان- نایین نزدیک به ۲۱۰ میلیارد ریال بود که از محل اعتبارات ملی تامین و پرداخت شده است.

مرتضی صادقی به وجود در مجموع ۲۵۰ کیلومتر جاده ترانزیت (رفت‌وبرگشت) در محدوده شهرستان اردستان اشاره و بیان کرد: جاده ترانزیت مسیری بین‌المللی و اقتصادی بوده که اهمیت بالایی دارد و جزو شریان اصلی کریدور شمال-جنوب به شمار می‌آید، از این رو نگهداری آن ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: از مجموع  ۸۲۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان اردستان، افزون‌بر  ۱۰۰ کیلومتر آن در حال آسفالت بوده و تا کنون ۱۶ کیلومتر آسفالت شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان، در مورد ساخت باند دوم جاده اردستان به زواره نیز گفت: زیرسازی این محور در حال انجام بوده و قیر مورد نیاز آسفالت آن هم تامین شده که در مرحله امضای قراردادی ۱۸ میلیارد ریال با پیمانکار قرار دارد.

وی همچنین به نقاط حادثه‌خیز موجود در محورهای ارتباطی شهرستان اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: سه نقطه از پنج نقطه شناسایی شده، ایمن سازی شد و امید می‌رود در آینده با تامین اعتبار و کار مهندسی ۲ نقطه دیگر هم اصلاح شوند.

صادقی در مورد حفظ و نگهداری جاده‌ها و جلوگیری از تجاوز به حریم راه‌ها نیز تصریح کرد: روزانه یک اکیپ ایمنی مشغول گشت و کنترل مسیرها است اما از مردم درخواست داریم، در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم جاده‌ها، موضوع را به راهداری گزارش دهند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با نزدیک به ۲ هزار کیلومتر راه همسنگ و ۱۴۱ کیلومتر آزادراه در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.