امام جمعه اردستان گفت: عید سعید قربان و غدیرعامل وحدت بین مسلمانان و مومنان است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع اردستان، اظهار کرد: یکی از مستحبات روز عید قربان قرائت دعای ندبه است که می شود به واسطه حضرت بقیه الله به خدای منان نزدیک و واسطه شد.

وی با اشاره به دعای قنوت نماز عید قربان افزود: اگر هر مسلمانی به مضامین دعای قنوت نماز عید فطر عمل کند ما چیزی به عنوان غده سرطانی اسرائیل در دنیا نخواهیم داشت. بهترین چیزی که از خدا در این دعا درخواست می کنیم کمک به مظلومان است و مگر مظلوم تر از مردم یمن و فلسطین وجود دارد.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه هر چه به عید غدیر نزدیک می شویم باید فضای شهر و روستا و محله ما رنگ و بوی عید غدیر و حضرت علی(ع) بدهد، گفت: متاسفانه عید غدیر در بین شیعیان غریب مانده است، اما توطئه دشمنان در بدبین کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر در چنین روزی خنثی می‌شود.

دهشیری با بیان اینکه در روایت داریم که خوردن و آشامیدن در روز عاشورا کراهت دارد، ولی مردم ما نه تنها به این موضوع توجه نمی کنند بلکه آن را با خوردنی های متنوع برگزار می کنند، ادامه داد: آن موضوعی که باید مورد توجه باشد گرامی داشتن عید غدیر است و اطعام دادن در روز عید غدیر مستحب است.

وی با بیان اینکه مردم باید هر آنقدر که می توانند عید غدیر را گرامی بدارند، خاطرنشان کرد: همه مردم در کنار روحانیان و مسئولان باید عید غدیر را با عظمت تر از سالهای گذشته برگزار کنند چرا که روز عید سعید قربان و غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و مومنان است.

کد خبرنگار: 13095


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.