سید محمدمجتبی حسینی یکشنبه‌شب در حاشیه نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در جمع خبرنگاران گفت: افرون‌بر ۷۰ نفر از هنرمندانی که به جشنواره امسال اثر فرستادند، دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر بودند که نشان از رشد خوبی در این رویداد مهم فرهنگی دارد و بیانگر این نکته که چنین هنرهایی نه تنها از سوی هنرمندان گذشته حفظ شده، بلکه تمایل دانشگاهیان نیز در این زمینه افزایش یافته است.

وی افزود: در نخستین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شمار اثرهایی که به نمایش گذاشته شد ۱۱ اثر بود اما در نوزدهمین دوره جشنواره بیش از ۱۵۰  اثر در بخش‌های گوناگون به نمایش درآمده و مورد داوری قرار خواهد گرفت.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: یکی از ماموریت‌های این وزارتخانه تشویق و تقویت گونه‌های اصیل هنر ایرانی بوده، زیرا باور داریم که گذشته، روشنایی بخش امروز و چراغ هدایت راه فردای ما است.

وی اضافه کرد: در این راستا تمرکززدایی یکی از برنامه‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و نگاه آمایشی و گسترش رویدادهایی این چنینی که می‌تواند در نقاط گوناگون مزیت‌های ویژه‌ای به همراه داشته باشد، مورد تاکید قرار دارد.

حسینی همچنین یادآور شد: در منظومه رویدادهای این وزارتخانه که به بیش از ۲۶۰ مورد می‌رسد، برخی جشنواره‌ها و رویدادها متمایز بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با توجه به گوناگونی برنامه‌ها از جمله آنها به شمار می‌رود.

از میان ۱۹۳ نمایشنامه فرستاده شده به دبیرخانه جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، ۲۲ اثر برای اجرا در بخش ویژه استاد علی نصیریان، ۱۳ اثر برای ارائه در بخش مقاله و هفت اثر برای ارائه در بخش پوستر هفتمین سمینار بین المللی جشنواره پذیرفته شدند.

نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با شعار "نمایش سنتی فرصتی برای تئاتر معاصر ایران" از ۱۹ تا ۲۶ مرداد به میزبانی شهرهای کاشان و تهران برگزار می‌شود.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.