سرهنگ مصطفی مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این برداشت ها از درگاه های پرداخت الکترونیکی جعلی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: شهروندان باید مراقب پیامک هایی که در مناسبت های مختلف مانند بحث واریز یارانه ها، ثبت نام و دریافت کارت سوخت، انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه می آید باشند و به راحتی وارد سایت ها و درگاه های جعلی نشوند.

رییس پلیس فتا اصفهان به شهروندان توصیه کرد که به طور حتم برای خرید و پرداخت الکترونیکی از امن و اصلی بودن درگاه اطمینان حاصل کنند.

وی یکی از نشانه های اصلی و امن بودن درگاه های الکترونیکی و سایت ها را شروع نشانی با "HTTP" و همچنین وجود قفل زردرنگ بر روی نوار آردس عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد : همچنین در درگاه های اصلی صفحه کلید مجازی تعبیه شده است و همچنین نیازمند ثبت کد امنیتی است.

وی یادآور شد: در درگاه های اصلی اگر کاربر اطلاعات غلط وارد کند سیستم پیام خطا می دهد ولی در درگاه های جعلی هر گونه اطلاعاتی پذیرفته می شود.

رییس پلیس فتا اصفهان همچنین به شهروندان هشدار داد برای پرداخت های بانکی حتما از سایت های مرجع بانکی استفاده کنند و به هیچ وجه از سایت هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی می شود استفاده نکنند زیرا آنها به صورت ربات عمل می کنند و جعلی هستند.

وی همچنین توصیه کرد که در صورت دریافت پیامک های فریبی برای موارد مختلف شهروندان می توانند از طریق شماره ۱۱۰ پلیس را در جریان بگذارند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.