افتتاحیه این مسابقات امشب با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش، معاونان وزارت ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و روسای هیات‌های ورزشی دانش‌آموزی سراسر کشور در اردوگاه شهید بهشتی باغ ابریشم اصفهان برگزار شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که اصفهان چندین دوره میزبانی مسابقات ورزشی دانش‌آموزی را عهده‌دار بوده است گفت: در بخش هندبال دختران ۳۹۲ شرکت کننده از ۲۸ استان و در بخش تنیس روی میز ۱۵۶ شرکت کننده از ۲۷ استان  حضور دارند.
عبدالرضا رئیسی افزود: این رویدادهای ورزشی ۱۰ تا ۱۶ مردادماه در بخش پسران در دو رشته هندبال و تنیس روی میز به میزبانی اصفهان برگزار شد و از امروز تا ۲۴ مردادماه در بخش دختران در این دو رشته آغاز شده است.
وی تصریح کرد: تابستان سال گذشته دختران دانش‌آموز اصفهانی در ۸ رشته و پسران در ۶ رشته ورزشی مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و در مسابقات دهه فجر ۹۷ نیز پسران در فوتبال و بسکتبال و دختران نیز در رشه بسکتبال چندین مقام را از آن خود کردند.
حدود ۸۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از پنج هزار باب مدرسه در استان اصفهان به تحصیل مشغول هستند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: سی امین دوره مسابقات ورزشی دختران و سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی پسران دانش‌آموز در سال جاری در ۵ استان کشور و ۱۲ رشته در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شد که اصفهان در دو رشته هندبال و تنیس روی میز و در چهار رویداد در بخش دختران و پسران میزبان مسابقات بود.
وی افزود: بیش از یکهزار و ۳۷۰ دانش‌آموز، مربی، ناظر و سرپرست در این مسابقات به اصفهان آمدند که برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات سایر ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری، نیروی انتظامی و راهور، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی و هیأت‌های ورزشی مربوطه با اداره کل آموزش و پرورش همکاری کردند.
رئیسی با بیان اینکه مسابقات هندبال در سالن‌های کلیشاد و سالن پوریای ولی در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات اصفهان با چهار تیم حضور دارد و بیش از ۲۰ تیم نیز در رشته‌های دیگر به سایر استان‌های میزبان اعزام شدند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر استان اصفهان چهار استان گیلان، اردبیل، سمنان و چهارمحال و بختیاری نیز در سایر رشته‌های ورزشی میزبان مسابقات ورزشی کشوری دانش‌آموزی هستند.
رئیسی اظهار داشت: در مسابقات دهه فجر سال گذشته نیز استان‌های خراسان رضوی، قم و هرمزگان میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزی بودند.
۷۱۳۵/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.