نیمه‌پر لیوان «هنر و تجربه» در اصفهان، اکران فیلم‌های این گروه در سالنی مجهز است و نیمه‌خالی آن نیز ریزش مخاطبان عام این گروه سینمایی. 
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، شاید زمانی که حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور به شورای سیاست‌گذاری مأموریت داد تا پاسخی اصولی و منطقی به مطالبات سینما گران جوان و نوگرا بدهند، فکر نمی‌کرد که این اقدام او باعث به وجود آمدن گروهی سینمایی به نام «هنر و تجربه» شود؛ سینمایی که مانند سینماگران آن نوپا اما پر از ایده و طرح‌های نو است.
گروه سینمایی هنر و تجربه، مهرماه 1393 با چهار سالن در شهر تهران و یک سالن در شهر مشهد شروع به کار کرد ولی هم اکنون در اکثر شهرها و استان‌های کشور، سالن‌هایی برای این بخش از سینما در نظر گرفته‌شده و  توانسته علاقه‌مندان خاص خود را جذب کنند.
اصفهان نیز، در زمره اولین شهرهایی است که میزبان اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه شد اما محل اکران فیلم‌های این گروه سینمایی در اصفهان، با تغییراتی روبرو بود. زمانی فیلم‌های هنر و تجربه در سالن سوره حوزه هنری اصفهان اکران می‌شد ولی دلایلی مثل عدم عقد قرارداد هنر و تجربه تهران با حوزه هنری اصفهان و تداخل برنامه‌های حوزه هنری اصفهان با زمان اکران فیلم‌های هنر و تجربه، موجب شد که اکران فیلم‌های این گروه با وقفه‌ای دوهفته‌ای روبرو شود و سپس به سالن کافه رادیوی پردیس سینمایی چهارباغ انتقال پیدا کند.
هرچند این سالن، نسبت به سالن سوره کیفیت بیشتری داشت اما کاهش سانس‌های هنر و تجربه از چهار به دو و سپس به یک سانس در روز و همچنین اکران فیلم‌ها در ساعاتی نامناسب، موجب شد که مخاطبان این بخش سینمایی صدای اعتراضشان را بلند کنند و در نتیجه همین امر، اکران بخش هنر و تجربه به پردیس سینمایی سیتی سنتر منتقل شد. خبرنگار ایسنا در گزارش پیش رو نظر مخاطبان فیلم‌های گروه هنر و تجربه را درباره وضعیت فعلی اکران فیلم‌های این گروه سینمایی جویا شده است:
یک خانم که خودش را «زمانی» معرفی می‌کند و می‌گوید فارغ‌التحصیل رشته سینما از دانشگاه سوره است، اعتراف می‌کند که سالن سیتی سنتر، از مرکز شهر دور است و همین امر موجب ریزش مخاطبان عام هنر و تجربه‌ شده اما در عین حال نیز معتقد است که هر کس به سینما و هنر و تجربه علاقه‌مند باشد، به این دوری مسافت توجهی نمی‌کند. 
مردی جوان که به همراه برادرش برای تماشای یکی از فیلم‌های هنر و تجربه به پردیس سینمایی سیتی سنتر آمده، می‌گوید: من مجبورم از شمالی‌ترین نقطه اصفهان برای دیدن یک فیلم به اینجا بیایم و وقت و هزینه زیادی بابت آن بپردازم. سالن سوره که قبلاً محل اکران فیلم‌های این گروه بود، تجهیزات خوبی نداشت اما به دلیل موقعیت مکانی‌اش طیف‌های بیشتری را بهره‌مند از این گروه سینمایی می‌کرد.
برادر او اما متذکر می‌شود که در سالن سوره، با فیلم‌ها سلیقه‌ای برخورد می‌شد و اکنون دیگر چنین مشکلی وجود ندارد.
خانم «قمری» نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه سالنی کاملاً مجهز در اختیار اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه قرارگرفته می‌گوید: حالا مسیرمان دورتر شده  اما در عوض کیفیت صدا و تصویر بهتری داریم و حین تماشای فیلم احساس رضایت می‌کنیم. 
احمد، یکی دیگر از مخاطبان سینمای هنر و تجربه است. او با اشاره به تعداد کمی که برای تماشای فیلم‌های این گروه به سینما آمده‌اند اظهار می‌کند: نگاه کنید، جمعیت سالن به 20 نفر هم نمی‌رسد درحالی‌که برای 100 نفر جا دارد. اینجا برای بیشتر فیلم‌های هنر و تجربه فقط یک‌چهارم سالن پر می‌شود درحالی‌که در سالن سوره، جمعیت بیشتری حضور پیدا می‌کردند. بسیاری از دوستان من فیلم‌های هنر و تجربه را دوست دارند اما به خاطر دوری مسیر، نمی‌توانند خودشان را به اینجا برسانند به این دلیل که تاکسی‌ها قیمت گزافی برای رساندن مسافر به این محل درخواست می‌کنند، ایستگاه اتوبوسی نزدیک در ورودی سیتی سنتر نیست و تردد اتوبوس‌ها هم به‌ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه نامنظم است.
به گزارش ایسنا، هرچند مخاطبان هنر و تجربه از کیفیت سالنی که اکنون میزبان اکران فیلم‌های این گروه سینمایی است رضایت دارند اما کم تعداد بودن این مخاطبان، به‌خوبی بیانگر مشکل دوری مسافت است که همه نیز  کمابیش به آن معترف هستند. اگر در کنار نیمه‌پر لیوان هنر و تجربه اصفهان، به نیمه‌خالی آن نیز توجه شود، طیف‌های مختلفی می‌توانند از تولیدات این گروه سینمایی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.