موضوع تعدادی از بورسیه ها و استخدام نشدن آنها در برخی دانشگاه ها موجب صدور احکامی توسط دیوان عدالت اداری شد که وزیر علوم توضیحاتی درباره آن داده است.
به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برای تعدادی از بورسیه ها از سوی تعدادی از دانشگاه ها حکم عدم نیاز صادر شده بود و قاضی، دانشگاه ها را مجبور به استخدام این افراد کرد.
منصور غلامی افزود: دانشگاه ها می گویند به این افراد بورسیه نیاز ندارند؛ چرا که جذب و استخدام باید بر اساس نیاز باشد. 
وزیر علوم گفت: با توجه به طولانی شدن روند استخدام این افراد در دانشگاه ها، قاضی این امر را به عنوان عدم اجرای حکم از سوی دانشگاه ها تلقی و اعلام کرد در صورت اجرا نشدن این احکام، حکم عدم انفصال روسای دانشگاه ها را صادر می کند.
وی با اینکه حکم انفصال از خدمت روسای سه دانشگاه تربیت مدرس، صنعتی اصفهان و کاشان اجرا نشده است اظهار داشت: این دانشگاه ها در حال راضی کردن قاضی هستند؛ چرا که به این بورسیه ها نیاز ندارند
مدیر امور حقوقی دانشگاه اصفهان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ حکم قطعی و لازم الاجرایی درباره موضوع بورسیه ها برای رییس این دانشگاه صادر نشده است.
محسن قائم فر با بیان اینکه موضوع تعدادی از افراد بورسیه سال ها مورد اختلاف بوده است، تصریح کرد: در بسیاری از موارد رای های صادر شده به نفع دانشگاه ها و در برخی به نفع شاکیان به نتیجه رسیده است.
وی ادامه داد: این موضوع برای دانشگاه اصفهان مطرح نشده است و حکمی نیز در این زمینه و تحت عنوان استنکاف نداریم.
 قائم فر با بیان اینکه قوه قضاییه تعامل خوبی با وزارت علوم و دانشگاه ها دارد، اظهار داشت: مردم نیز حق دارند که نسبت به آنچه که تضییع حقوق خود می دانند به محاکم قضایی مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: در زمان پرونده هایی مربوط به دانشگاه درباره برخی موارد اداری مانند مرخصی در دیوان عدالت اداری وجود دارد که موضوعی طبیعی است اما پرونده ای مربوط به موضوع بورسیه ها که در چند روز اخیر مطرح شده، نداشتیم.
دانشگاه اصفهان با حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های برتر کشور است.ِ
۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.