نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین راه‌اندازی این موسسه خیریه گفت: این موسسه در قالب کارگاه قالی بافی، خیاطی، پارچه بافی، کیف دوزی و صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرستان خانوار است که نمی‌توانند در هر محیطی مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام سید صادق طباطبائی‌نژاد با تاکید بر استفاده از فضاهای بدون استفاده شهری برای راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی افزود: هم‌اکنون ۵۰ نفر نیروی کار بومی در این موسسه شاغل هستند که تا ۲۰۰ نفر هم می‌تواند افزایش یابد.

وی بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و بیان کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال و حضور فعال آحاد مردم در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد که به معنی فاصله گرفتن از مصرف صرف و حرکت به سوی تولید است.

نماینده اردستان در مجلس اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری از گذشته‌های دور تا کنون داشته اما با افزایش بار جمعیتی در دهه ۶۰ با برخی کوتاهی‌ها روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: ورود آسان بخشی از جمعیت به دانشگاه‌ها، انتظارها در بحث اشتغال را بالا برده و از سویی فعالیت جدی در این زمینه صورت نگرفت، درحالی‌که برنامه‌ریزی و کشف استعدادها ضروری بود.

امام جمعه اردستان هم در ادامه عنوان کرد: پیشرفت و آبادانی با نشستن و سخنرانی کردن محقق نمی‌شود و نیازمند اقدام و عمل است.

حجت الاسلام حسن دهشیری تاکید کرد: این آب و خاک ظرفیت کشاورزی دارد و باید با اجرای طرح‌های تولیدی در جهت افزایش توان اقتصادی جامعه تلاش شود.

وی خطاب به مسوولان اظهار داشت: نباید سرمایه‌گذار و تولیدکننده با بن‌بست روبه‌رو شود و البته در کنار فعالیت اقتصادی نباید از مسائل فرهنگی و اخلاقی چشم‌پوشی کرد.

مشکلی برای اشتغال در اردستان وجود ندارد

فرماندار اردستان نیز در این آیین تصریح کرد: مشکلی برای ایجاد اشتغال به صورت کلی در این شهرستان نداریم اما با چالش‌هایی در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی روبه‌رو هستیم زیرا فرصت‌های شغلی کنونی مورد پذیرش این قشر نیست.

حمیدرضا تاملی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریالی به ازای ایجاد یک شغل در کشور افزود: صنف خیاطان اردستان در تهران سالانه نزدیک به پنج میلیون پیراهن تولید می‌کنند که می‌توان بخش زیادی از این ظرفیت را به شهرستان انتقال داد.

وی آمادگی بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال در اردستان را یادآور شد و گفت: خداوند ظرفیت‌های بسیاری را به این آب و خاک داده که در کنار بازگرداندن نقدینگی ناشی از فرار مالیاتی به چرخه اقتصادی، می‌تواند بخشی از مشکلات کنونی را برطرف کند.

۶۶ واحد صنعتی در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

پیش از این نرخ بیکاری در شهرستان اردستان ۹.۷ درصد اعلام شده بود.

اردستان با جمعیت افزون‌بر ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.