مهدی محمدی روز شنبه در حاشیه برنامه تجلیل از خبرنگاران و عکاسان ورزشی در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال قبل آمار بیمه ای ما افزایش یافت و به رشد ورزشکاران سازمان یافته استان منجر شد.

وی افزود: در این راستا تعداد ورزشکاران استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد بطوریکه آمار ما در سال گذشته زیر ۳۰۰ هزار نفر بود که در حال حاضر به بیش از ۳۱۱  هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: این تعداد عضو کمیته خدمات درمانی و  بیمه ورزشی شده اند.

محمدی همچنین با اشاره به کاهش تعداد آسیب های ورزشی استان گفت: روند ورزش به سمت اصولی شدن است و سال گذشته بیش از یکهزار و ۲۰۰ پرونده آسیب دیدگی داشتیم که نسبت به سال های پیش از آن، موید روندی نزولی است.

وی با بیان اینکه ورزش به سمت علمی تر شدن پیش  می رود، اظهار داشت: سال گذشته کلینیک فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی استان نوسازی و تجهیز شد و بر همین اساس به همه دارندگان کارت بیمه ورزشی تسهیلات ویژه ارائه می دهیم.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه مدیریت آکادمی علوم ورزشی لوافان با هیات پزشکی ورزشی است، گفت: مباحث آمورزشی هیات در این آکادمی صورت می گیرد که با تجهیزات آن، در ماه آتی به نخستین و بزرگترین مرکز حرکات اصلاحی کشور تبدیل خواهد شد.

محمدی با بیان اینک شعار هیات پزشکی حمایت از ورزش همگانی و اشاعه آن است، افزود: قدم بعدی ما این است که همه تیم های حرفه ای از تیم های فوتبال گرفته تا غیره، تست های پزشکی کامل خود را در این مکان انجام دهند و کسانی هم که مصدومیت پیدا می کنند بسرعت به ورزش خود بازگردند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران ورزشی استان اصفهان قدردانی و تجلیل شد.

هیأت پزشکی ورزشی، تشکیلاتی است که به منظور فراهم کردن زمینه ارائه خدمات پزشکی ورزشی و ارتقاء سطح سلامت جامعه ورزش و بر اساس اصول پیش بینی شده در اهداف فدراسیون و سازمان تبیت بدنی ایجاد شده است.

  این هیأت، نماینده و جانشین فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی در استان هاست که برنامه های مرتبط در سطح استان را با هماهنگی اداره کل تربیت بدنی و با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه اجراء و بر آنها نظارت می کند.

نخستین هیأت پزشکی ورزشی اصفهان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد.

۶۰۲۷/۸۱۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.