عباس رضایی روز پنجشنبه در دیدار ا اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: اکنون که کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار است، نهادهای مالی مانند بانک‌ها باید مسیر تولید را هموار کنند.

وی که در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا در باره وضعیت سرمایه گذاری در استان سخن می گفت، اضافه کرد: اصفهان استعدادهای زیادی برای پذیرش سرمایه گذاران دارد و در این راستا به تلاش همه دستگاه‌ ها نیاز است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شمار زیادی از مسائل باید از تنگناهای پیچیده اداری خارج و بصورت آسانتری حل و فصل شود و در این پیوند، مدیران سازمان‌ها باید به عنوان اصلی‌ترین تصمیم گیران و تسهیل کنندگان امور تولید باشند.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده، بنده به سازمان ها اعلام کرده ام در صورتی که ظرف ۱۵ روز به درخواست ها در حوزه تولید و سرمایه گذاری جواب ندهند، پاسخ آن سازمان مثبت تلقی می شود.

رضایی تاکید کرد: اکنون که کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار استکبار جهانی علیه نظام  است، نیاز است همه نیروهای توانمند وارد عرصه شوند و در راه شکوفایی اقتصادی بکوشند.

وی با تاکید به لزوم افزایش جسارت مدیران گفت: تغییر برخی مدیران برای استفاده از کسانی که با دید ملی و نگرش رفع موانع تولید بتوانند نقش روانساز صنعت و سرمایه گذاری را ایفاد کنند، اقدامی مهم برای بهبود وضعیت تولید و همبستگی بیشتر در فعالیت‌های استان است.

رضایی با بیان اهمیت کارآفرینی در زمان کنونی افزود: ارتقای گردشگری باید بطور جدی در دستور کار قرار گیرد و در این راستا باید از متقاضیان و اندیشه ورزان حمایت کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این نشست از سرمایه گذاری برای تولید ماشین برقی در شاهین شهر و نیز تولید کاغذ سنگی و لاستیک در استان خبر داد.

سیدحسن قاضی عسگر بدون دادن توضیح بیشتر در باره موارد مزبور با اشاره به کاهش آمار بیکاری از ۱۴.۱ درصد  به ۱۰.۷ درصد، ایجاد اشتغال را مشکل عمده استان اعلام کرد و افزود: هدف استانداری این است که با جذب سرمایه و تمهیدات دیگر میزان بیکاری را در سه ماه آتی تک رقمی و در آخر سال به حدود ۵ % برساند.

۳۰۸۰/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.