بازار کاشان به عنوان یکی از بناهای باشکوه در قلب این شهر تاریخی با برخورداری از پیشینه‌ای چند صد ساله، در برابر بروز حادثه‌های احتمالی مانند آتش‌سوزی آسیب‌پذیر است اما این فقدان ایمنی تنها به بازار ثبت ملی شهر محدود نبوده و بیشتر مرکزهای تجاری تازه ساخت نیز در شرایطی مشابه قرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان روز پنجشنبه در این زمینه اظهار داشت: کارشناسان در بازرسی دوره‌ای از ۵۶ مرکز، مجتمع تجاری، فروشگاه بزرگ بازدید کردند که نه تنها جملگی فاقد تائیدیه بودند بلکه جز یک مورد، از نظر ایمنی شرایط نامناسبی داشتند.

محمدمسعود چایچی بیان کرد: در این بازدیدها وضعیت ایمنی مجتمع‌ها و محیط‌های اطراف از جمله راه‌های ورود و خروج، سیستم‌های اعلام و خاموش کردن آتش، انبار و وسایل سرمایش و گرمایش مورد بررسی قرار گرفت و کاستی‌ها پس از شناسایی بر اساس دستورالعمل‌ها، به مدیران آنها ابلاغ شد.

وی افزود: همچنین فهرستی با ۳۲ سرفصل از سوی کارشناسان آتش‌نشانی گردآوری و پس از تکمیل و مشخص کردن سطح خطرپذیری، به متصدیان مجتمع‌ها تحویل شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تاکید کرد: در صورت همکاری اصناف، اتحادیه‌ها و اداره صنعت، معدن و تجارت جهت اجرای ضوابط و قوانین مربوط به ایمنی مرکزهای تجاری و واحد های صنفی، تدوین و ابلاغ ضوابط هنگام صدور یا تمدید مجوز فعالیت انجام خواهد شد تا مالکان و متصدیان واحدهای تجاری ملزم به رعایت مسائل ایمنی شوند.

وی اضافه کرد: با تاسف در نتیجه فقدان توجه به این مهم، هم‌چنان شاهد راه‌اندازی یا ادامه فعالیت مرکزها و کارگاه‌های صنفی و تجاری ناایمن در کاشان هستیم که به دلیل خطرپذیری بسیار زیاد، در صورت بروز حادثه‌های احتمالی می‌تواند آسیب‌های مالی و جانی برای شهروندان و شاغلان در بخش اصناف به همراه داشته باشد.

پنج ایستگاه آتش‌نشانی با ۲۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین در کاشان فعالیت دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.