شهرام عروف زاد روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های این دانشگاه افزود: رتبه های دو رقمی و زیر هزار کنکور در سال های گذشته برای شغل معلمی وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و این حضور آن‌ها به دلیل درخواست هایی که از متولیان دانشگاه داشته اند کیفیت آموزشی را ارتقا داده است.

وی بیان کرد: بهبود عملکرد  دانشگاه فرهنگیان و حضور افراد نخبه علمی در شغل معلمی موجب ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور خواهد شد.

این مقام مسوول از دانش آموزان برتر در کنکور سراسری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دعوت کرد.

به گفته وی این دانشگاه سه برابر ظرفیت متقاضیان را جذب و پس از انجام مراحل معاینات پزشکی و مصاحبه تعداد مورد نیاز جذب می شود که در مرحله مصاحبه به توانمندی و روحیات روانی فرد توجه می شود.

رییس پردیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان اضافه کرد: افرادی  که روحیه کار آموزشی و تربیتی ندارند در فرآیند گزینش و مصاحبه حذف و حتی در صورتی که فرد در دوران تحصیل هم دچار مشکل اخلاقی و اجتماعی بشوند از ادامه تحصیل آن در این دانشگاه جلوگیری می شود.

وی با اشاره به وجود ۱۱ رشته تحصیلی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: استان اصفهان قطب رشته های علوم تربیتی و فیزیک و کودکان استثنایی است و ۷۰ درصد متقاضیان تحصیل در این مرکز آموزشی بر اساس علاقه خود برای مقطع ابتدایی تربیت می شوند.

وی پژوهش و فعالیت های علمی را از ضرورت های شغل معلمی بیان کرد و ادامه دهد: استادان در طول فعالیت پژوهشی انجام و بر این موضوع تاکید دارند و فعالیت های تحقیقاتی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان توسط این مرکز انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این راستا همکاری مشترک بین  سایر دانشگاه های استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان وجود دارد و سال گشته همایش های علمی ملی در این استان انجام شده است.

وی کمک‌به ارتقای کیفیت عملکرد آموزش و پرورش و کاهش مشکل کمبود نیروی انسانی را از برنامه های دانشگاه فرهنگیان اعلام‌کرد.

۴۲ هزار دانشجو در سطح کشور و ۴ هزار دانشجو در سطح استان اصفهان توسط در دانشگاه فرهنگیان فعالیت می‎‌کنند

در زمان حاضر در استان ۲ پردیس و ۳ مرکز آموزش عالی فرهنگیان در حال فعالیت هستند.

/۶۰۲۶/۷۱۳۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.