عبدالهادی فقیهی‌زاده روز چهارشنبه در نشستی با مدیران مسوول موسسه‌های فرهنگی قرآنی منطقه شمال استان اصفهان افزود: در گام نخست نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال با اختصاص ۵۰ میلیارد ریال، دست‌کم یک‌سوم کمتر از هزینه سال ۹۰ و ۹۱، برگزار شد و سایر اعتبار مورد نیاز را با کمک‌هایی از محل جذب مشارکت‌های مردمی تامین کردیم.

وی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه نزدیک به پنج میلیارد ریال برای تقویت محتوایی قرآنی به سازمان اوقاف و امور خیریه کمک می‌کند و سال گذشته همه یکهزار و ۲۰۰ موسسه قرآنی که با زیرمجموعه‌ها به ۲ هزار و ۲۰۰ مورد می‌رسند، را در سه سطح فعال، نیمه فعال و کاغذی بررسی و به ۷۰۰ موسسه کمک مالی شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریالی سال ۹۶ این معاونت بیان کرد: عملکرد سال گذشته ۱۶۴ میلیارد ریال بود که ۳۵ میلیارد ریال از مبلغ مصوبه قطعی کمتر بود.

وی اضافه کرد: امسال نیز روی کاغذ ۱۴۰ میلیارد ریال به معاونت قرآن و عترت اختصاص داده شده و نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال نیز در قالب کمیسیون‌ها به این معاونت اختصاص می‌یابد.

فقیهی‌زاده در مورد بیمه فعالان قرآنی نیز گفت: سه هزار و ۸۰۰ نفر بیمه شده سال ۹۶ به نزدیک هفت هزار نفر رسیده و در آینده برای افزایش افراد زیر پوشش به ۱۰ هزار نفر برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی مجموعه قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان شفاف‌ترین معاونت در دولت جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت: این وظیفه ماست و نباید چیز مبهمی در کار وجود داشته باشد.

 معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مسوولیت‌های بین‌المللی، مردمی و دولتی این معاونت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هیچ‌گونه رقابت، اختلاف یا مساله خاصی با سازمان‌ها و نهادهای موازی نداریم و تنها یک مشکل اداری وجود داشت؛ مبنی بر این‌که از نظر حاکمیت، دولت باید مجوز صادر کند اما برخی رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی به آن دامن زدند.

وی به تشکیل کمیسیون ملی فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی اشاره کرد و افزود: این کمیسیون حلقه ارتباطی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان‌های کلان فرهنگ قرآنی کشور است که هم‌اکنون با ۲۱ عضو، هماهنگی پشتیبانی برنامه‌ها و حمایت مالی از کلان برنامه‌های قرآنی کشور را بر عهده دارد.

فقیهی‌زاده تاکید کرد: با وجود همه کاستی‌ها، تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بجا بوده چراکه ایران برخلاف سایر کشورهای دارای پسوند اسلامی در منطقه، وامدار قرآن کریم است و بدون این کتاب آسمانی نمی‌توانست وجود داشته باشد.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.