احمدرضا ریاضیات روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر این اطلاعات از هر کدام از بیمارستان ها با کدهای مختلفی ارسال می شود.

وی گفت:  وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو متولی تکمیل و اجرای این سامانه هستند و رفع مشکلات آن دستکم ۲ سال بطول می انجامد.

قائم مقام اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم در زمان حاضر برای گرفتن گزارش ها با مشکل مواجه و در این زمینه سال ها از دنیا عقب هستیم.

وی بیان کرد: زمانیکه کدگذاری دارو و آزمایش ها در پرونده الکترونیک سلامت اصلاح شود می توانیم اطلاعات درمانی لازم را در اختیار عموم مردم قرار هیم.

ریاضیات خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد هزینه های طرح پایه پرونده الکترونیک سلامت کشور در اسناد بستری است .

وی در ادامه تصریح کرد: اطلاعات بیمه شدگان و جامعه پزشکی بعنوان اطلاعات محرمانه در بیمه سلامت محسوب می شود بدون نامه رسمی از طرف مقام قضایی نمی توانیم آنها را در اختیار دیگران قرار دهیم.

قائم مقام اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به مطالبات این سازمان گفت: میزان مطالبات قطعی سررسید شده این سازمان از صندوق بازنشستگان ذوب آهن حدود ۵۰۰ میلیارد ریال است که به مرور در حال وصول است.

 رسیدگی الکترونیک به اسناد در همه بیمارستان‌ها ‏یکی از این پروژه‌های  بیمه سلامت در زمینه استقرار سازمان الکترونیک است که این کار برای ۶ ماه در اصفهان به صورت آزمایشی ‏اجرایی شد.

 پروژه‌های الکترونیک بیمه سلامت شامل رسیدگی الکترونیک اسناد، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و نظام ‏ارجاع الکترونیک است.

‏ استقرار سازمان الکترونیک یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان در سال ۹۸ است؛این در شرایطی است که به گفته وزیر بهداشت باید تا پایان خرداد ۹۸ پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان تکمیل شود و نسخه نویسی الکترونیک نیز بخشی از پروژه پرونده الکترونیک سلامت محسوب می‌شود. 

از حدود ۴۰ میلیون زیر پوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر آن در استان اصفهان است که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر کارمندان دولت، ۴۳۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی، ۱۷ هزار بیمه شده بیمه ایرانیان و حدود ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده روستایی و از سایر اقشار حدود ۹۰ هزار تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

/ ۶۰۲۲ / ۷۱۵۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.