مدیر کل محیط حفاظت زیست استان اصفهان گفت: توجهیات اخلاقانه، منفعت طلبانه و زیبایی شناسانه از اهداف اصلی محیط زیست است، اما متاسفانه محیط زیست از صنعت جامانده و صنعت با حرکتی جتی بر محیط زیست حرکت می کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، ایرج حشمتی شامگاه گذشته (سه شنبه) در نشست تخصصی پیرامون مسایل حوزه محیط زیست که توسط کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه های توسعه پایدار دارای چندین محوراست که شامل برداشتن توجیهات اقتصادی و منفعت طلبانه (دارای ارزش)، توسعه ای که برهم زننده نظم اجتماعی و مخرب محیط زیست نباشد و حقوق نسل های آینده را ضایع نکنید؛ می شود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از 10 هزار صنعت فعال وجود دارد که با جمعیتی بالغ بر 5 میلیون و 200 هزار نفر دارای دو میلیون و 200 هزار هکتار منطقه محیط زیستی است، افزود: 10 هزار صنعت فعال استان حاصل یک شبه در اصفهان نیستند، بلکه اصفهان سرریز بیکاران مناطق مجاور شده است که این امر باعث به وجود آمدن آلاینده های متفاوت در این استان شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه وقتی برای نمونه در استان اصفهان 10 هزار صنعت مشغول فعالیت است، در این شرایط محیط زیست چگونه حرکتی برای حفظ محیط از آلاینده ها می کند؟ خاطرنشان کرد: توجیهات اخلاقی، منفعت طلبانه و زیبایی شناسانه از اهداف اصلی محیط زیست است، اما متاسفانه محیط زیست از صنعت جامانده و صنعت با حرکتی جِتی توانسته بر محیط زیست حرکت کند.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد جدید با شهرداری و شورای شهر در حوزه مسایل شهری برای محیط زیست، تصریح کرد: این تفاهم نامه امضا شده است و قرار شد اعتباراتی در این خصوص تخصیص یابد.
حشمتی با بیان اینکه اجرای طرح مدیریت و پایش سیستمی آلاینده های زیست محیطی واحدهای صنعتی (مپسا) هنوز در کشور اجرا نشده است، افزود: هدف طرح این است که آلایندگی محیط های آب، خاک و هوا، تحلیل وضعیت فعلی صنعت و ایجاد ساختار یکپارچه و منسجم پایش مستمر برای ارائه راهکارهایی جهت کاهش آلایندها در کشور اجرا شود.
وی گفت: تالاب گاوخونی هنوز تشنه است و وضعیت خوبی ندارد و طی پنجاه سال اخیر تنها سه بار بیش از دو هزار میلیمتر در سرشاخه های آن بارندگی وجود داشته است.
 کدخبرنگار: 13025

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.