مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: آخرین پرواز حج امسال استان از ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه امروز از این فرودگاه به عربستان سعودی اعزام شدند.

حسن امجدی تعداد زائران این پرواز را ۲۵۲ نفر اعلام و اضافه کرد : تمام پروازهای امسال حجاج اصفهان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر) انجام شد.

وی اظهار داشت: انتقال زائران استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی به سرزمین وحی از بیست و چهارم تیر تا پانزدهم مرداد ماه صورت گرفت.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع هفت هزار و ۶۸۳ زائر در قالب ۳۲ پرواز از فرودگاه بین المللی اصفهان به سرزمین وحی اعزام شدند.

به گفته وی امسال شمار زائران اعزامی از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی در مقایسه با سال گذشته دست کم یکهزار و ۵۰۰ تن بیشتر بوده است.

امجدی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری همه جانبه تمام واحدها و ادارات فرودگاهی و استانی، امسال فرآیند تحویل بار و بازرسی مسافر در بهترین شرایط و با کمترین مشکل و تاخیر صورت گرفت.

وی خدمات رسانی ۲۴ ساعت فرودگاه اصفهان در ایام اعزام زائران خانه خدا را یادآور شد و گفت: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته در مرحله بازگشت حاجیان نیز بتوانیم خدمات مطلوبی را به حجاج و مستقبلین ارائه دهیم.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان ادامه داد: پروازهای برگشت زائران اصفهانی حج تمتع ۹۸ از بیست و هشتم مردادماه تا شانزدهم شهریور پیش بینی شده است.

۲۶ کاروان از استان اصفهان مدینه قبل و ۲۳ کاروان مدینه بعد هستند.
سال گذشته پنج هزار و ۷۸۵ زائر در قالب ۴۵ کاروان از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عازم سرزمین وحی شدند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اکنون به شهرهای نجف و بغداد عراق، کویت، دبی امارات عربی متحده، استانبول ترکیه و تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکت‌های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت‌های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

۷۱۵۰ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.