رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان به کمبود دام در آستانه عید قربان اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط اقتصادی موجود در حال حاضر هر کشتارگاه حدود 500 راس دام کشتار می کند.
اصغر پورباطنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص افزایش گوشت قرمز در آستانه عید قربان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان، در حال حاضر در میدان و بنگاه هایی که دام توزیع می شود، دچار کمبود دام هستیم به همین دلیل نرخ دام و به تبع آن گوشت قرمز افزایش یافته است.
وی در خصوص نیاز روزانه اصفهان به دام، گفت: نیاز روزانه بستگی به مصرف مردم دارد. در حال حاضر شهروندان به علت گرانی گوشت گوسفند قدرت خرید کافی ندارند به همین دلیل مصرف گوشت کاهش می یابد، اما اگر مردم توان خرید داشته باشند روزانه در تمام کشتارگاه های اصفهان حداقل باید حدود 15 هزار راس گوسفند کشتار شود.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان تاکید کرد: به دلیل شرایط اقتصادی موجود در حال حاضر هر کشتارگاه حدود 500 راس دام را کشتار می کند.
وی در خصوص افزایش نرخ گوشت در برخی فروشگاه ها حتی با قیمت 140 هزار تومان، گفت: باید دید خریدار چه گوشتی خرید کرده است و به احتمال زیاد این گوشت بدون استخوان، بدون دنبه، بدون چربی و بدون دنده است.
پورباطنی با اشاره به نرخ گوشت در فروشگاه های اصفهان، گفت: قیمت گوشت بر حسب درجه بندی آن متفاوت است، اما در حال حاضر گوشت بره درجه یک با استخوان 105 هزار تومان، گوشت درجه ۲ بدون استخوان ۱۱۵ هزار تومان و گوشت درجه سه بدون استخوان ۱۰۰ هزار تومان و گوشت گوساله مخلوط 80 هزار تومان است و اگر خریداری گوشتی را بدون دنبه و استخوان خریداری کند، احتمال دارد نرخ آن حتی به بیش از 130 هزار تومان هم برسد.
به گفته رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان، با نزدیک شدن به عید قربان و کمبود دام در بنگاه های توزیع دام، نرخ گوشت در بازار اصفهان حدود 2 درصد افزایش یافته است، البته بعد از این ایام، دو ماه محرم و صفر را در پیش داریم که به دلیل افزایش تقاضا، قیمت گوشت قرمز گران خواهد شد.
وی یادآور شد: به طور معمول قیمت گوشت در عید قربان، عید نوروز، ماه های رمضان، محرم، صفر و ... به طور مقطعی افزایش می یابد.
پورباطنی در خصوص توزیع گوشت های وارداتی در اصفهان جهت تنظیم بازار، گفت: گوشت های وارداتی مدت زیادی است که در اصفهان توزیع نمی شود و تنها یک نوبت در فروشگاه های کوثر توزیع شد.
کدخبرنگار: 13036

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.