رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: دمای هوای دشت کاشان در تیرماه گذشته 2،6 درجه نسبت به بلندمدت افزایش داشت که این روند در مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: تقویت مرکز پرارتفاع جنب‌حاره‌ای در لایه‌های میانی جو و هم‌زمان با تقویت مرکز کم فشار فصلی بر روی سطح زمین سبب افزایش قابل توجه دمای فراتر از نرمال بلند مدت در دشت کاشان و بیشتر مناطق استان اصفهان در تیرماه 98 شد.

وی افزود: این افزایش دما هم در مقادیر حداقل و هم حداکثر مشاهده می‌شود، به طوری که در کاشان و آران ‌و بیدگل، مناطق شرق، مرکز و استان اصفهان میانگین دما بین 2 تا 3 درجه سانتی گراد فراتر از میانگین بلند مدت است.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد طی مردادماه به ویژه تا پایان دهه دوم شرایط برای ماندگاری هوای گرم‌تر از نرمال بلندمدت بر روی استان کماکان وجود دارد .

ارغوانی خاطرنشان کرد: ماندگاری هوای گرم می‌تواند سبب افزایش دمای فراتر از نرمال در دشت کاشان شود که این افزایش دما تا یک درجه سانتی‌گراد قابل پیش‌بینی است و شهروندان توصیه‌های لازم در جهت مصرف بهینه آب و برق را رعایت کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.