تیران

امام جمعه موقت تیران گفت: مردم با کاهش سخت گیر و مسوولان با اجرای قوانین‌حمایتی به افزایش ازدواج کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کریمی در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: برخی از خانواده ها سخت گیری در انجام ازدواج جوانان انجام می دهند و این اقدامات انگیزه جوان را برای ازدواج از بین می برد.

وی بیان کرد:  نباید شرایط را مردم سخت کنند و فقط دولت را مقصر کنند بلکه باید این روش ها و رفتارهای غلط را در این موضوع مهم حذف و به دنبال روش های صحیح و ساده بروند.

امام جمعه موقت تیران با اشاره به مصوبه آذرماه ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی در حمایت از ازدواج جوانان گفت: این مصوبه باید اجرایی شود که با اجرای طآن بسیاری از مشکلات رفع می شود.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی باید امکان اسکان برای زوج های جوان تا سه سال فراهم و در صورت نداشتن درآمد دولت تا ۲ سال به آن ها حقوق بدهد و مکان مناسب و رایگان برای جشن ازدواج ها فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مقاطع زمانی وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست، خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع وضع کشور خوب بوده و درآمد های زیادی نسیب دولت شده اما این بودجه در کارهای غیر ضروری و اسراف هزینه شده است.

حجت الاسلام کریمی همچنین بر انتخاب افراد شایسته برای مسئولیت های کشور تاکید کرد و گفت: برخی از مسئولان دیدگاه غرب گرایانه دارند و چنین دیدگاه موجب تضعیف ارزش های اسلامی، تعطیلی صنایع داخلی و تضعیف قدرت نظامی کشور می شود.

وی ادامه داد: مردم در انتخاب مسئولان خود با دقت و نگاه جامع به عملکرد آن ها پیش بروند که در غیر این صورت هزینه های زیادی به جامعه تحمیل می شود.

۷۱۳۱

آران‌وبیدگل

امام‌جمعه موقت آران‌وبیدگل با اشاره به موقعیت حساس جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان و مستکبران جهانی کشور را زیر فشار قرار داده‌اند، درحالی‌که همچنان به برجام متعهد هستیم.

حجت الاسلام علی ناصریان در خطبه‌های نمازجمعه آران‌وبیدگل افزود: دولتمردان باید این نکته را مورد توجه قرار داده، از موضع ضعف در برابر دشمنان قرار نگیرند و انفعالی عمل نکنند، چرا که اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

وی ایستادگی در برابر دشمنان را بهترین گزینه ممکن برشمرد و بیان کرد: اروپایی‌ها به دنبال فشار آوردن بر توان نظامی و دفاعی ایران هستند و برجام تنها بهانه است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل در ادامه فرا رسیدن موسم حج را یادآور شد و اظهار داشت: این آیین جنبه سیاسی و عبادی دارد اما با تاسف کشور عربستان خود را وابسته به مستکبران جهانی کرده است.

وی اضافه کرد: مستکبران جهانی از یکپارچگی مسلمانان جهان واهمه دارند اما سعودی‌ها باید بدانند که در دام دشمنان قرار گرفتن برایشان چیزی به ارمغان نخواهد آورد و به زودی قربانی مستکبران خواهند شد.

ناصریان همچنین به در پیش بودن سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و تاکید کرد: دولتمردان باید بیشتر به مقوله ازدواج جوانان اهمیت داده و شرایط را برای این مهم تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: آمارهای ناخوشایندی از ثبت رویدادهای طلاق و ازدواج در دادگاه‌های کشور به گوش می‌رسد که زنگ خطری برای جامعه است و باید مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

اردستان

امام جمعه اردستان اظهار داشت: دشمنان ایران به سرکردگی انگلیس خبیث تلاش کرد تا ائتلافی جهانی برای توجیه دزدی دریایی کشتی ایرانی به‌راه بیاندازد که موفق نشد.

حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان افزود: توطئه‌ها بر ضد نظام اسلامی همچنان ادامه دارد اما این مسائل از جمله تحریم وزیر امور خارجه ایران به عنوان شخصیتی مورد تائید رهبری فرزانه انقلاب، خود یک رسوایی بزرگ برای استکبار جهانی است.

وی بیان کرد: این مسائل کاری از پیش نخواهد برد و چنان‌که گروه‌ها، سازمان‌ها و شخصیت‌ها این اقدام‌های غیر دیپلماتیک آمریکا را محکوم کردند و محمدجواد ظریف نیز پاسخ داد، این توطئه هم شکست خواهد خورد.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: کسانی که تلاش دارند تا جمهوری اسلامی ایران را به عقب رانده و شکست دهند، این آرزو را به گور خواهند برد.

وی در ادامه سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید این ازدواج الگو جوانان ما باشد، تا زندگی‌ها آسان شده و هم دوام پیدا کند؛ خانواده‌ها نیز بدانند که مهریه‌ و هزینه سنگین نمی‌تواند دلیلی برای آغاز یک پیوند پایدار زناشویی باشد.

دهشیری اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود در کشور نزدیک به ۱۳ میلیون جوان مجرد داریم که با مشکلات ویژه خود روبه‌رو هستند اما اگر دست‌کم ۷۰ درصد شرایط ازدواجی فراهم بود، باید به سر گرفتن این امر خیر رضایت داد تا جامعه از آسیب‌ها دور بماند.

وی همچنین با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی با موضوع درگیری و توهین در دادگستری اردستان تصریح کرد: همه برادر و خواهر دینی و مسلمان هستیم و چنین مسائلی موجب سرشکستگی و ننگ است و باید از میان برداشته شود.

امام جمعه اردستان در ادامه با تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع)، بر گرامی‌داشت عید غدیر به عنوان اوج اعتلای شیعه در این شهرستان تاکید کرد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

گلپایگان

 امام جمعه گلپایگان گفت: تحریم وزیر خارجه کشورمان نشان از سردرگمی وا استیصال آمریکایی ها در برابر حرکت تهاجمی سیاست خارجی ایران به تبع دستگاه های تصمیم ساز، شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری ایران است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گلپایگان در مصلای این شهر با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف از سوی آمریکا گفت:آمریکا از یک طرف درخواست مذاکره می کنند و از طرف دیگر وزیر امور خارجه را تحریم می کند که این تناقص گویی و بلاهت سردمداران آمریکا را در قبال اقتدار جمهوری اسلامی که دست برتر را دارد نشان می دهد.

وی در ادامه با اشاره به یکم ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده، بر لزوم کمک به تسهیل در ازدواج جوانان با همکاری دولت و مردم تاکید کرد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به برپایی میز خدمت در قبل از اقامه نماز جمعه این هفته با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان ادارات با قدردانی از این اقدام گفت: این حرکت نشان از وحدت و همدلی مردم و مسوولان دارد و می تواند در تسهیل امور و پاسخگویی و گره کشایی از نیازها مردمی و جامعه تاثیرگذار باشد.

/۶۰۲۶/۷۱۳۸

امام جمعه نایین گفت:  ‌این رفتارهای مذبوحانه آمریکا نمایشی و فاقد ارزش حقوقی و بین‌المللی ‌هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت و دولت در ایستادگی و مقاومت‌ مردم در برابر نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌های نامشروع آمریکایی‌ها ندارد.

حجت الاسلام سید علی سجادی امام جمعه نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سید علی(ع)  این شهر افزود : نظام دیکتاتوری آمریکا با تحریم وزیر امور خارجه قانونی یک دولت و مسئولان عالی و ارشد یک کشور نشان دادند در اصرار چند باره برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران هم صادق نیستند و با این لفاظی‌ها به دنبال عملیات روانی، عوام‌فریبی‌ و شوی تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی هستند.

وی تاکید کرد: ‌این رفتارهای مذبوحانه، فاقد ارزش حقوقی و بین‌المللی ‌است و هیچ تاثیری در عزم و اراده ملت و دولت در ایستادگی و مقاومت‌ ما در برابر نظام سلطه و زیاده‌خواهی‌های نامشروع آمریکایی‌ها ندارد و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند "نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم".

سجادی  اظهار داشت: سران کاخ سفید ‌با رفتارهای غیرقانونی، فاقد وجاهت‌های بین‌المللی ‌بوده و  واماندگی، درماندگی و استیصال تاریخی خودشان را در برابر منطق به حق و جهانی جمهوری اسلامی نشان داده‌اند. ‌

 سجادی با اشاره به ۱۷ مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار ادامه داد: خبرنگاران همواره باید امانت دار خوبی باشند و خبرها را بدون کم و کاستی بیان کنند.

وی یادآور شد: خبرنگاران در انتشار اخبار نظر کارشناسان را نیز بیان کنند و راهکارهای حل مشکلات کشور را نیز جویا و عنوان نمایند.

۷۱۳۶/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.