پژوهشکده پنج او هفت تا شانزدهم مرداد میزبان مجسمه‌هایی است که با دستان کودکان کار ساخته‌شده‌اند.
مدیر پژوهشکده هنر، معماری و خلاقیت پنج او هفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه «هزاره» با همکاری موسسه خیریه و نگارخانه سرمد برگزار شده و مجسمه‌هایی که توسط کودکان کار ساخته‌شده‌اند در این نمایشگاه  به نمایش درآمده است.
مهشاد عبدالهی ادامه داد: این کودکان که سن هفت تا 11 سال دارند، هنر مجسمه‌سازی را با استفاده از تکنیک‌های ریخته‌گری و پاپیه ماشه زیرنظر مربی خود، خانم روح‌انگیز صفری نژاد آموزش دیده‌اند تا بتوانند ضمن آموختن یک هنر، به دور از راه‌های امروزشان از این هنر و حرفه برای کسب درآمد استفاده کنند.
وی با بیان اینکه موسسه نیکوکاری سرای مهر دستان سپهر(سرمد) سازمانی مردم‌نهاد است که با هدف حمایت از کودکان کار فعالیت دارد، تصریح کرد: آثار نمایشگاه هزاره به نفع کودکان کار به فروش می‌رسد.
روح‌انگیز صفری نژاد، مؤسس نگارخانه سرمد و مربی کودکان کار در هنر مجسمه‌سازی نیز گفت: موسسه سرمد یک موسسه حمایتی است و من مهرماه سال گذشته با این هدف که می‌توانم به این بچه‌ها مجسمه‌سازی را آموزش دهم و خروجی کلاس من می‌تواند به‌صورت نمایشگاه ارائه شود، خودم را به این موسسه معرفی کردم.
وی ادامه داد: از مهر تا اسفندماه 97 به کودکان کار موسسه سرمد مجسمه‌سازی را با استفاده از موم و ریخته‌گری آموزش دادم و این آثار اسفندماه در نگارخانه سرمد به نمایش درآمد. هم‌چنین از فروردین تا تیرماه نیز با این کودکان، مجسمه‌سازی بر پایۀ تکنیک پاپیه ماشه را کار کردم که ابتدا طراحی و سپس طرح‌هایشان را رنگی کردند و بعد هم آن‌ها را به‌صورت مجسمه ساخته و رنگ‌آمیزی کردند و در ادامه هم آثار کودکان روی پایه نصب و در قالب نمایشگاه ارائه شد.
صفری نژاد که دانش‌آموخته رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است با بیان اینکه نمایشگاه هزاره سومین نمایشگاه از آثار مجسمه‌سازی کودکان کار موسسه سرمد است، گفت: موضوع مجسمه‌های این نمایشگاه، اسطوره و موجودات تخیلی در فرهنگ افغانستان است چرا که بیشتر این کودکان به‌غیراز دو نفر افغانستانی هستند.
وی افزود: آثار 22 نفر به نمایشگاه هزاره رسیده اما تعداد کودکانی که در موسسه سرمد هنر مجسمه‌سازی بر پایه پاپیه ماشه را آموخته‌اند بیش از 30 نفر هستند و ما در نظر داریم که شهریورماه و با همراهی کودکان کارِ موسسه سرمد نمایشگاه دیگری از دست‌ساخته‌های آن‌ها در اصفهان برگزار کنیم.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «هزاره» تا چهارشنبه 16 مردادماه فرصت دارند هر روز ساعت 17 تا 21 به مجموعه پنچ او هفت مراجعه کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.