سرپرست اداره محیط زیست نطنز گفت: در سال جاری حدود 45 هکتار از مراتع موجود در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز در آتش سوخته است.

علیرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در نطنز، اظهار کرد: بر اثر خطای انسانی، از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 45 هکتار از مراتع موجود در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز در آتش سوخته است.

وی افزود: اول تیرماه سال جاری در روستای فریزهند آتش‌سوزی رخ داد که در این آتش‌سوزی، حدود 5 هکتار از مراتع این روستا دچار حریق شد و در آتش سوخت که عمده آن پوشش گیاهی بوده است.

سرپرست اداره محیط‌زیست نطنز، گفت: آتش‌سوزی بعدی که بزرگ‌ترین آتش‌سوزی در سال جاری در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز بوده است، در تاریخ 7 تیرماه بوده که به میزان 30 هکتار از مراتع روستای بیدهند طعمه حریق شد.

وی تصریح کرد: آتش‌سوزی سوم متعلق به روستای کلهرود بوده که جزئی از منطقه حفاظت شده کرکس نطنز است و در تاریخ 25 تیرماه آتش‌سوزی اتفاق افتاد و 8.1 هکتار از مراتع این منطقه نیز از بین رفت.

غلامی خاطرنشان کرد: آخرین آتش‌سوزی هم متعلق به 28 تیرماه در روستای ابیانه نطنز بوده است که به میزان 1.5 هکتار از مراتع این منطقه که بخشی از منطقه حفاظت شده کرکس نطنز بوده، از بین رفت.

وی گفت: در همه موارد یاد شده، آتش سوزی با همکاری مردم، محیط زیست، منابع طبیعی، آتش‌نشانی و نیروهای بسیج مهار شده است و اگر همکاری این نهادها نبود، بی‌شک حجم آتش‌سوزی گسترده‌تر از این بود.

سرپرست اداره محیط زیست نطنز خاطرنشان کرد: تقریباً علت همه موارد یاد شده، خطاهای انسانی بوده است و از همه کسانی که قصد تفریح در طبیعت را دارند می‌خواهیم، تا از روشن کردن آتش و یا جا گذاشتن زباله به خصوص زباله‌های شیشه‌ای در مراتع جدا خودداری کنند.

کد خبرنگار: 13093


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.