9 واحد تولیدی و صنعتی با ظرفیت اشتغال 950 نفر تا پایان سال‌جاری در شهرستان اردستان راه‌اندازی خواهد شد که مجموع ظرفیت اشتغال پیش‌بینی شده برای این واحدها، نزدیک به یکهزار و 800 نفر است.

فرماندار اردستان روز دوشنبه در نخستین همایش کسب و کار در مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام تا سال آینده، مشکل بیکاری شهرستان برطرف خواهد شد اما باید برای تامین نیروی کار مورد نیاز واحدها، به سمت دیگر نقاط کشور برویم.

حمیدرضا تاملی افزود: باید در فرصت باقی‌مانده برای تغییر فرهنگ کار، فاصله گرفتن جوانان از فرهنگ استخدام دولتی در کنار ایجاد بنگاه‌های اشتغالزای قوی و پایدار پیش‌ برویم و دستگاه‌های آموزشی با اطلاعاتی که از واحدهای تولیدی و صنعتی در حال ساخت یا بهره‌برداری می‌گیرند، نسبت به تربیت نیروی ماهر مورد نیاز آنها اقدام کنند.

وی در مورد کارآفرینی با راه‌اندازی شرکت‌های نوپا و نوآور بیان کرد: بحث استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و سهمی که در تولید ناخالص ملی دارند، بسیار مهم است اما از سویی نگرانی مبنی بر از بین رفتن بخش قابل توجه شغل‌های سنتی در سال‌های آینده نیز وجود دارد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: با وجود همه این مسائل باید از دانش روز برای ارتقای سطح علمی کارآفرینی استفاده شود و  اصحاب رسانه نیز در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توانند بسیار اثرگذارتر باشند زیرا اگر  ما به سمت مسیر جدید هدایت نشویم، به شدت آسیب خواهیم دید.

وی در ادامه برگزاری همایش‌هایی از این دست را در راستای توسعه کارآفرینی و رشد فرصت‌های شغلی جدید اثرگذار دانست و بیان کرد: تقویت حرفه آموزی به جوانان موجب می‌شود که آنها با قرار گرفتن در سن اشتغال، با تجربه‌ای که از گذشته آموختند، راحت‌تر بتوانند در بازار مشغول شوند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اردستان نیز در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مشاغل موجود در این شهرستان به دلیل کمبود نیروی کار ماهر خالی مانده و متقاضی ندارد.

حسن قاسمی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغالزا برای ۷۰۰ نفر افزود : با توجه به ظرفیت اردستان رشته‌های پرورش بلدرچین، قارچ، دام و پرندگان در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

پیش از این نرخ بیکاری در شهرستان اردستان 9.7 درصد اعلام شده بود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان قرار دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.