عباس رضایی روز یکشنبه در دیدار با اعضای بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان، با اشاره به ضرورت فعالیت خیریه ها در حمایت از فعالیت های علمی و پژوهشی ادامه داد: خیریه هایی چون بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان می توانند در زمینه نهادینه کردن ضرورت نیاز سنجی و جذب متناسب دانشجو با نیازهای روز موثر باشند.
وی بیان کرد : مراکز دانشگاهی در بسیاری از نقاط جهان با بهره گیری از ظرفیت های خیریه ای، فارغ التحصیلان و چهره های شناخته شده علمی، فرهنگی و هنری،  اداره می شوند.
استاندار اصفهان همچنین  اشتراک گذاری اطلاعات این بنیاد با فعالیت های خیرین سایر دانشگاههای مادر اصفهان را خواستار  شد و گفت: این اشتراک گذاری نیازمند برگزاری جلسات هماهنگی و انسجام بیشتر این فعالیت های خیریه است.
وی ادامه داد: یکی از وظایف استانداری اصفهان حمایت از علم و دانشگاه است و در زمینه حمایت های معنوی از چنین اقداماتی کوتاهی نمی کند.
استاندار اصفهان اظهارداشت: معتقدم در شرایط کنونی به جای افزایش کمی باید به دنبال افزایش کیفیت دانشگاه بود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به تولید علم، خاطرنشان کرد: پژوهش های دانشگاهی باید به سمتی هدایت شود که مشکلی از مشکلات جامعه را کم کند.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان در این جلسه با اشاره به پیشینه و ضرورت  فعالیت این بنیاد، گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در توسعه پایدار جامعه پیشرفته امروزی در دنیا نقش بی بدیلی را به عهده دارند.
حسین فقیهیان ادامه داد:  توسعه روز افزون و شگفت آور دانش در حوزه های علوم و فناوری، علوم پزشکی و علوم انسانی که سبب ارتقاء کیفی زندگی بشریت شده است، از دستاوردهای انکار ناپذیر این مراکز علمی و راهبردی است.
وی اضافه کرد: تامین پشتوانه های مالی این مراکز حتی در کشورهای متمول و ثروتمند به تنهایی از توانایی دولت ها خارج است و لذا بسیاری از دانشگاه های پیشرو در دنیا بخش وسیعی از نیازهای مالی خود را توسط نهادها، سازمانها و اشخاص حقیقی نیکوکار و خیراندیش تامین می کنند.
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان با اشاره به روحیه فعالیت های خیریه ای و نیکوکارانه مردم اصفهان، افزود:مردم ایران با الهام گرفتن از فرهنگ غنی ملی و بهره گیری از تعالیم دینی از دیرباز نقش بارزی در توسعه علوم و دانش داشته اند.
وی اضافه کرد:  با توجه به این روحیه متعالی و با عنایت به نیازهای فزاینده دانشگاه ایجاد تشکیلاتی که بتواند بسترمناسبی جهت جذب کمک های نیکوکارانه و ایجاد پشتوانه های مالی لازم برای توسعه دانشگاه فراهم آورد بسیار ضروری به نظر می رسید.
 فقیهیان اظهار کرد: دررهمین راستا بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان به همت جمعی از خیراندیشان شکل گرفت تا بتواند با استقرار تشکیلاتی منسجم، مردم نهاد و شفاف این ضرورت اساسی را تامین نماید .
این بنیاد در قالب کمیته های ارتباطات مردمی، دانش آموختگان، توسعه و تجهیزات، دانشجویی و فرهنگی، حامیان و یاوران خارج (بین الملل)، توسعه پژوهش، علم و فناوری و کمیته موقوفات، هدایت و منابع پایدار فعالیت می کند.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.