معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر سلامت آب شرب گفت: علیرغم وجود آب کافی پشت سد زاینده رود امکان آبرسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، و به دلیل ناکافی بودن تامین آب از تصفیه خانه بابا شیخعلی بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌های تامین می‌شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان، ناصر اکبری با بیان اینکه در تابستان در پیک مصرف با افزایش دما، بیش از 15 هزار لیتر در ثانیه آب شرب برای رفع نیاز مشترکین در 56 شهر در استان لازم است، اظهار کرد: حدود 15 درصد آب شرب مشترکین در سطح استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود و 85 درصد دیگر به وسیله تنها سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود.
وی افزود: در حالیکه نهایت ظرفیت تامین تصفیه خانه آب اصفهان حدود 10 هزار و300 لیتر در ثانیه است، بنابراین برای رفع این کمبود منابع زیرزمینی در مدار بهره برداری قرار گرفت.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: میزان املاح موجود در منابع زیرزمینی در سطح استان متفاوت است، بنابراین طعم و مزه آب هم با توجه به املاح موجود در آب کمی تغییر می کند، اما آنچه مسلم است سلامت و بهداشت آب شرب در سطح  استان مورد تایید  مراکز ذی صلاح است.   وی با بیان اینکه خط قرمز شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان کیفیت آب است، تاکید کرد: همه روزه در  فاصله زمانی کم و بادقت بسیار زیاد قبل از اینکه آب در شبکه میان مردم توزیع شود توسط کارکنان واحد کیفی شرکت آب وفاضلاب مورد بررسی و نظارت دقیق قرار می گیرد تا از ورود هر گونه آلودگی به شبکه توزیع جلوگیری شود و به بهترین نحو ممکن گندزدایی می شود.
اکبری با اشاره به نظارت شبکه بهداشت بر کیفیت آب شرب استان گفت: به صورت مستمر مسئولان در مرکز بهداشت محیط استان با آزمایش های گوناگون کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می دهند و پس از تایید، آب در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
وی به نقل از مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر تغییر مزه آب، گفت: تغییر مزه به دلیل تغییرEC  و سختی آب با توجه به اضافه شدن منابع زیرزمینی به آب طرح اصفهان بزرگ است، همچنین باید توجه داشت ذائقه شهروندان به آب طرح عادت کرده است. این در حالیست که هم اکنون کیفیت آب اصفهان به لحاظ بهداشت و سلامت مورد تایید مرکز بهداشت اصفهان است.
معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر علیرغم وجود آب کافی پشت سد زاینده رود امکان آبرسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، ادامه داد: به همین دلیل و ناکافی بودن تامین آب از تصفیه خانه بابا شیخعلی بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌های تامین می‌شود.
 وی با اشاره به اظهارات حسین صفاری مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر اینکه کیفیت و سلامت آب هر چاهی که قرار است وارد مدار آبرسانی شهر اصفهان شود توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تایید می‌رسد، افزود: آب تمام چاه‌هایی که وارد مدار آبرسانی به اصفهان می‌شود کلرزنی شده و از نظر بهداشتی سالم و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.