این روزها، نمایشگاهی از 70 سال فعالیت حرفه ای "سید عبدالله هاشمی نسب نمین"، عکاس سپیدموی و مُوقر اصفهانی در زمینه های ورزشی، بناهای تاریخی، اماکن تفریحی و گردشگری، محیط زیست و مناظر دیدنی، گل و گیاه و... در نگارخانه کوثر اصفهان در معرض دید قرار گرفته است.

در این نمایشگاه 34 اثر برگزیده از آرشیوی که چهار میلیون قطعه عکس و نگاره این فتوژورنال پیشکسوت را به مثابه گنجی بی نظیر در دل خود به یادگار گذاشته، به نمایش درآمده، آرشیوی که یکی از کامل ترین و منحصربه‌­فردترین مجموعه‌­های عکس است که تاکنون کسی قادر به حفظ، ثبت و نگهداری آن شده است.

هاشمی 88 ساله از پیشکسوتان عرصه عکاسی اصفهان از 20 سالگی پا به عرصه رسانه و مطبوعات گذاشته است.

او در طول سال­‌های مدید عکاسی اش، فریم ­های زیادی از هنرش در شهر گُمبدهای فیروزه ای را در زمینه­‌های مختلف بویژه ورزشی به ودیعت گذاشته است.

تا همین چند سال پیش نیز این عکاس پیر خوش اخلاق برغم ایام کهنسالی، با دستان لرزانش در اغلب برنامه­‌ها و نشست­‌های خبری حضور می یافت و عکس‌­های زیبایی مُنبعث از ژرفنای نگاه هنرمندانه اش خلق می­‌کرد.  

از استاد هاشمی می­‌توان به عنوان شیرمرد کهنسال عکاسی اصفهان یاد کرد تا جایی که حضورش در برنامه‌­های خبری، از جوانان عکاس امروزی نیز پُررنگتر و پرشورتر به چشم می آمد.

وی که جلال و جلوت حضورش در برنامه­‌های خبری، رونق افزای شوق جوانان این عرصه محسوب می شود و یک عمر هنرِ تصویرگری از جریان زندگی در شهر زیبای اصفهان را از دریچه دوربین را در ذهن اهالی رسانه تداعی می­‌کند، از سال­ 92 تاکنون به دلیل انجام عمل جراحی در منزل به سر می‌­برد.

آثار استاد هاشمی از لحاظ هنری فوق العاده ارزشمند است

معاون فرهنگی و رسانه‌­ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در نگارخانه کوثر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در  برنامه‌ه­ای مختلف با بازدید از هنرمندان پیشکسوت رشته­‌های مختلف، جویای احوال آنها می‌­شود که در بازدید اخیر از استاد هاشمی، این پیشکسوت عکاسی اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قول دادند تا آثار عکس او را در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهند.

اصغر مختاری افزود: آثاری که امروز از استاد در این نمایشگاه به نمایش درآمده، فوق العاده ارزشمند و دارای بُرد هنری است و موضوعی که این آثار را برجسته کرده، سنت­‌ها و آئین‌هایی است که در استان ما به دست فراموشی سپرده شده است. ‌

این استاد پیشکسوت عکاسی اصفهان از مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته است تا فکری برای اتاق آثار عکاسی وی کنند تا پس از او، همگان بسهولت بتوانند از مجموعه عکس‌­های قدیمی اش بهره ببرند.

هاشمی گفت: من بیش از چهار میلیون عکس و دوربین­‌های قدیمی خود را که حاصل سال­‌ها عکاسی در استان اصفهان است بصورت رایگان در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌­دهم تا در مرکزی با عنوان "خانه عکس اصفهان" به نمایش درآید.

نمایشگاه عکس استاد هاشمی از امروز پنجم تا هفدهم مرداد (مصادف با روز خبرنگار) در نگارخانه کوثر واقع در میدان نقش جهان اصفهان، چشمنواز دیدگان مدعوینی است که می خواهند پرنده خیال را در سپهر گذشته شهر گُمبدهای فیروزه ای به پرواز درآورند.

7135/6027

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.