امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه ایران اسلامی هرگز از تکیه بر جوانان ضرر نکرده است، گفت: زیربنای توسعه کشور تکیه بر جوانان و توانایی علمی و عملی آنها است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در آران و بیدگل، حجت الاسلام علیرضا خدمتی نژاد در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: دفاع مقدس، دوران سازندگی و پیشرفت های جاری کشور نشان داد اعتماد و تکیه بر جوان مومن، انقلابی و دانشمند راه پیشرفت و سعادت کشور در معادلات بین المللی است.
وی افزود: نماد اصلی حضور و موفقیت کشور در حوزه جوانان دفاع مقدس و عملیات های متعدد جنگ تحمیلی بود، یکی از همین عملیات ها، عملیات مرصاد بود که در آن دشمنان کوردل و منافقین را در سقوط جمهوری اسلامی و تصرف تهران ناکام کرد و بیش از 4800 نفر از منافقین به هلاکت رسیدند.
حجت الاسلام خدمتی نژاد ادامه داد: موضوعی که از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری بود حضور موثر و حداکثری جوانان در تمام حوزه ها بود، جوان مومن و انقلابی با تمام توان مقابل دشمن می ایستد، نمی ترسد و کشور را به سوی موفقیت و پیشرفت رهنمون می کنند. 
وی گفت: اگر در اداره کشور و مسئولیت های کلیدی، جوان مومن انقلابی در راس کار باشد، شاهد دزدی، اختلاس و خیانت نخواهیم بود، البته باید از بزرگان و پیشکسوتان در کارها مشورت گرفته شود، اما اجرا بر عهده جوان باشد تا با جرأت و جسارت بیشتر در مقابل ظلم و کفر ایستادگی کنند.
امام جمعه آران و بیدگل به نقش مهم نماز جمعه از دید اسلام اشاره کرد و گفت: نماز جمعه باید قلب تپنده شهر باشد، نه اینکه یک روز هفته نمازی برگزار شود و تا هفته بعد هیچ اثری از آن در ذهن مردم باقی نماند.
وی افزود: مصلی نماز جمعه باید محل انتشار فرهنگ دینی و اسلامی به جامعه باشد و ائمه جمعه و ستادنماز جمعه از پایه های مصلی نماز جمعه هستند، اسلام اجتماع جمعه مسلمانان را در کنار مناسک حج از راهبردی ترین تشکیلات برای اطلاع مسلمانان از احوال هم و رفع مشکلات جهان اسلام می داند.
وی ادامه داد: نماز جمعه آران و بیدگل از ابتدای انقلاب تشکیل و به نشر فرهنگ اسلامی در شهر پرداخته و کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند افرادی دلسوز و مومن هستند و باید بیش از این جایگاه نماز جمعه در بین مردم مهم نشان داده شود تا به پویایی دین و مذهب بیانجامد.
کد خبرنگار: 13094

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.