رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اردستان گفت: مشکلات اقتصادی کشور باعث شده خانواده ها تلاش کنند فرزندانشان کار کارمندی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در اردستان، حسن قاسمی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه در مسجد جامع اردستان، اظهار کرد: فنی و حرفه ای در شهرستان اردستان یک دستگاه خدمت رسان است و مربیان و کارشناسان آنچه به عنوان مهارت در اختیار دارند را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می دهند.
وی با بیان اینکه در کشور و به تبع آن اردستان موضوع بیکاری گریبانگیر خانواده ها است و دغدغه اکثر خانواده ها تلقی می شود، افزود: شاید یکی از دلایل آن نگاهی است که خانواده به شغل دارند. مشکلات اقتصادی کشور باعث شده خانواده ها تلاش کنند فرزندانشان کار کارمندی داشته باشند.
رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اردستان با بیان اینکه امروزه آن مقدار که انتظار می رود دولت نمی تواند کار اداری برنامه ریزی کند، اضافه کرد: با توجه به سیاست های دولت در خصوص کوچک تر شدن آن، قطعا تعداد کارمندان در شهرستان اردستان رو به اوفول می رود. امروزه کار اداری در هر منطقه ای نزدیک به صفر است.
وی با بیان اینکه نیازسنجی شغلی در اردستان یکی از وظایف اصلی اداره آموزش فنی و حرفه ای است که باید نیروی انسانی را برای آن پرورش و آموزش دهد، تصریح کرد: امروزه با توجه به منابع مالی محدودی که در اختیار داریم آموزش های فنی و حرفه ای گران ترین آموزش هایی هست که به صورت رایگان انجام می شود.
قاسمی با اشاره به برگزاری همایش معرفی مشاغل در هفته کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای، گفت: در این همایش که با حضور چهره های موفق کارآفرینی از سطح شهرستان و استان برگزار می شود، به کارآفرینانی که حضور داشته باشند مشاوره رایگان شغلی ارائه می شود.
رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای اردستان با بیان اینکه استقبال خانواده ها از رشته های فنی و حرفه ای نسبت به گذشته کمتر شده است، افزود: امروزه در شهرستان اردستان با کمبود نیروی تخصصی و ماهر مواجه هستیم و با توجه به ظرفیت های خوبی که در شهرستان وجود دارد، امیدواریم جوانان با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای آموزش و مشاوره های مورد نیاز را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای برخلاف گذشته علاوه بر صنعت و با توجه به پتانسیل شهرستان در بخش های کشاورزی، دام و طیور و مشاغل خانگی نیز اضافه شده است، خاطرنشان کرد: زیرساخت رشته‌های فنی و حرفه‌ای امسال برای ۱۵۰۰ نفر در بیش از ۴۰ رشته و در چهار مرکز فنی و حرفه‌ای شهرهای اردستان، زواره و مهاباد فراهم شده است. 
قاسمی تاکید کرد: به طور قطع دوری کردن از مشکلات جامعه و تمام آسیب هایی که دشمن در جنگ نرم برنامه ریزی کرده، کار است و امیدواریم نگاه خانواده ها بر این موضوع تغییر شود.
کد خبرنگار: ۱۳۰۹۵

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.